DHCP uitschakelen lukt niet -Sitecom WL350 Wireless Media Router 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoktorTinus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
5
Goedendag,

Omdat ik niet overal in huis een even goede verbinding heb, wil ik een router achter een router plaatsen. Er zijn tal van voorbeelden te vinden over hoe dit te configureren. In al deze voorbeelden staat duidelijk beschreven dat de DHCP uit moet worden geschakeld. Echter zit ik met een probleem.

Het lukt mij niet om het vinkje van DHCP uit te schakelen. Wanneer ik het heb gewijzigd en op "apply" druk om het te bevestigen, gaan de wijzigingen weg. Overigens geld dat voor de Router Settings en DHCP Server Settings, zie printscreen.

Hoe krijg ik mijn DHCP uitgeschakeld? Het gaat om een Sitecom WL350 Wireless Media Router 300N.

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 221133dhcp.jpgdhcp2.jpg
 
welkom bij helpmij,

bij de 2de bijlage staat dhcp server die moet je uitvinken dan kan je er een router achter plaken
 
Waarom niet gewoon de optie "WAN Port mode" omzetten naar Bridge? Ben wel zo slim om niet alleen dat bolletje om te zetten maar ook meteen voordat je op Apply/Save klikt een ip-adres in die zelfde pagina in te stellen dat valt in het netwerk van de router die je er voor wilt zetten (natuurlijk niet een ip-adres kiezen die die al toebedeeld is aan die andere router of aan andere apparaten met een vast ip-adres en ook niet een ip-adres die valt in de DHCP reeks van de andere router).

Dan kun je er later nog bij vanaf het ene ip-netwerk dat daarna overblijft (die van 'de andere router' dus).

Tijs.
 
pcfreak1997: Ik begrijp dat het vinkje uit moet worden geschakeld. Echter is mijn probleem dat dit niet lukt. Als ik hem uitschakel en op apply klik dan springt ie weer terug, snap je?

dnties: Als ik jou goed begrijp hoef ik DHCP niet uit te schakelen en alleen de bridge optie aanzetten en invullen toch? Welke velden dien ik in te vullen bij de optie Bridge mode? Mijn excuses voor de vele vragen maar ik ben hier al enkele dagen mee bezig.


Bridge.jpg
 
Precies zoals ik het aangaf in mijn vorige posting: Een vrij ip-adres aangeven in de reeks van de router die er voor staat, zodat je er later bij kunt (staat ook zo toegelicht op je laatste schermafdruk!).

Dan op Apply/Save drukken en dan zou het allemaal klaar moeten zijn. Dus daarna een netwerkkabel vanuit de Sitecom verbinden met de router die er voor staat. Je moet daar zelfs de ene WAN poort voor kunnen gebruiken, dus houd je 4 LAN poorten over voor bedraad aangesloten apparatuur.

Tijs.
 
dnties: Je gaat iets te snel voor mij. Op het moment dat ik het IP adres wijzig naar bijvoorbeeld 192.168.0.254 of 192.168.1.1, krijg ik een foutmelding.

Hier de gegevens van mijn eerste router: UPC LAN.jpgUPC DHCP.jpg

Nu heb ik de tweede router als volgt ingesteld: nieuw ip.jpg

Na deze wijzigingen door te hebben gevoerd heb ik deze opgeslagen. Vervolgens verbrak de verbinding wat logisch is want ik heb een ander IP adres ingevoerd.
Als ik inlog op 192.168.0.254 doet deze het 10 seconden en dan verdwijnt deze weer.

Kan jij mij concreet aangeven wat ik moet invullen?
 
Laatst bewerkt:
Weet je wel zeker dat 192.168.0.254 een vrij ip-adres is? Mogelijk heb je een ip-conflict gemaakt, nu, door 192.168.0.254 op de Sitecom in te stellen, met een ander apparaat.
Je heb overigens geen probleem gecreëerd met het ip-adres van de eerste router, want die heeft 192.168.0.1
De lease-tabel van de eerste server geeft ook geen probleem aan, maar mogelijk heeft een apparaat als vast ip-adres 192.168.0.254.

Persoonlijk zou ik de Sitecom proberen te configureren met 192.168.0.253

Overigens kun je het ook gewoon zo laten, als alle apparaten die zich bedraad of draadloos met de Sitecom een 192.168.0.x ip-adres van je eerste router krijgen (dus een 192.168.0.x ip-adres) en Internet gewoon werkt.

Tijs.
 
Hoe kan ik zien welke ip adressen erbuiten vallen?

Ik heb de tweede router gereset en geprobeerd te configureren met IP 192.168.0.253. 1.jpg2.jpg3.jpg

Weer binnen 10 seconden geen verbinding meer. Ik begin nu een beetje radeloos te worden..
 
Hoe bedoel je "geen verbinding meer"? Ik vroeg nog in mijn vorige posting of bedraad of draadloos verbonden met de Sitecom er wel of niet Internet is als die in bridge mode staat.
Indien Internet dan gewoon lekker zo laten, want het werkt.

Die paar keer in je leven dat je tóch weer wat wilt aanpassen kun je 'm altijd nog even loshalen van de andere router en resetten naar fabriekswaarden en dan de aanpassingen doen, waarna je 'm weer in bridge modus zet.

Tijs.
 
Hij doet het! Ik heb de configuratie van mijn laatste post aangehouden. Indien ik iets wil aanpassen moet ik inderdaad de router resetten maar dat is geen probleem.

Bedankt voor je engelengeduld dnties!
 
Engelengeduld? Nou nee, niet echt, maar je zou kunnen zeggen dat ik resultaatgericht ben en ook zo denk. :D

Fijn dat je ermee geholpen bent. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan