Bestanden kopieren vanuit Excel sheet naar specifieke map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ollie78

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
30
Geachte Forumlezers,

Ik ben opzoek naar de bovengenoemde macro.

Even ter verduidelijking:

Ik wil via een sheet in excel waar ik een overzicht heb staan van allerlei verschillende componenten met daarin bepaalde gegevens waaronder een hyperlink van de datasheet van dit component kopiëren naar een andere folder.
Ik wil namelijk tegelijk verschillende datasheets van verschillende componenten kopiëren naar een specifieke map die verschillend kan zijn, afhankelijk van voor welk project het is.

Ik heb al een macro gevonden die gedeeltelijk werkt, maar helaas moet ik hier te veel aan sleutel om deze telkens werkend te krijgen voor een datasheet.

Sub Keuzerondje2_BijKlikken()
Dim SrceFile
Dim DestFile

SrceFile = "H:\machine\machine1.xls"
DestFile = "B:\onderhoud\draaibank.xls"
FileCopy SrceFile, DestFile
End Sub

Graag zou ik zo iets willen hebben maar dan uitgebreider.

De macro zou zo moeten werken dat ik door middel van het invullen van een bepaalde nummer in een cel de juiste directory op mijn c:\ schijf wordt gevonden om dan hier naar toe de betreffende datasheets te kopiëren.
Het moet wel mogelijk zijn om meerdere datasheets die ik met een checkbox of X in een bepaalde cel selecteer gekopieerd worden naar de desbetreffende folder. De datasheets per component zullen altijd in de zelfde kolom staan en zijn nu te benaderen in de sheet via een hyperlink. Hier staat dus de te kopiëren datasheet locatie al vermeld. Misschien kunnen we die cel oproepen om zo de datasheet naar de juiste locatie te kopiëren.

Ik hoop dat de vraagstelling een beetje duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan help.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik het graag.

grt,

Ollie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan