canon selphy cp800 - installatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariane01

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Berichten
444
Ik heb onlangs windows 8.1 / 64 bit geïnstalleerd. Gisteren wilde ik enkele foto's afdrukken maar moest mijn Canon Selphy cp800 nog installeren. Halverwege kreeg ik volgende foutmelding: the version of present Windows cannot install a printerdriver. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
 
NL support: hier
Zie dat daar geen drivers staan voor W8.1 (zelfs voor geen enkele Windows versie... :rolleyes:) en zie hier dat selphy cp800 niet worden ondersteund door Canon in W8 en W8.1

Je zou kunnen kijken of de (amerikaanse) W7 64-bits drivers werken voor je. link (niet op de NL site te vinden...)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De windows 7 / 64-bits drivers staan op de bijgeleverde installatie CD maar worden blijkbaar dus niet ondersteund door W 8.1. In elk geval bedankt voor het opzoekingswerk.
 
Spijtig genoeg kan ik dat driver-bestand niet 'uit elkaar halen' zodat je 'm "handmatig" had kunnen toepassen.
Windows 8 levert er zelf geen drivers voor bij?

Tijs.
 
Ik zal de printer dan maar op een oudere PC met Win 7 aansluiten.
 
Via compatibility modus kun je alsnog proberen de W7 64-bits driver te installeren in W8:
You can download Windows 7 Drivers in compatible mode, so that it would work on Windows 8
Method 1: Follow these steps to run the Windows 7drivers in compatibility mode
a)Download the driver and transfer it on to the system. Unpack it, if necessary.
b)Right click the installer (typically: Setup.exe of Install.exe) and click "Properties" and then click the "Compatibility" tab.
c)check the box "Run this program in compatibility mode for” and select Windows 7 operating system from the drop down.
c) Click on ‘Apply’ and click ‘OK’ and run the file to install it.
In case if the Drive does not support the printer in compatibility mode then you can contact the Manufacturer of printer and check for the drivers compatible with Windows 8

Natuurlijk deze instructie 'vertalen' naar het NL. :)

Alternatief is het volgende:
a. Je installeert de printer op een andere computer die W7 64-bit heeft, en deel de printer.
b. Verbind er mee vanaf de W8 computer (dus installeer als netwerkprinter en zoek de gedeelde printer op). Je zou dan een melding moeten krijgen dat je een driver moet installeren, en die komt dan vanaf de W7 computer. Natuurlijk dat doen.
c. Daarna de printer fysiek aansluiten op de W8 computer en installeren. Als je geluk hebt wordt meteen de juiste driver van b. gebruikt, anders toevoegen als Generic -> Generic / text-only printer en daarna de Eigenschappen van de printer opvragen en in het tabblad Geavanceerd de printerdriver kiezen die je bij b. hebt toegevoegd gekregen. Op Toepassen drukken en daarna de juiste instellingen doen m.b.t. apparaat-instellingen, papier, voorkeursinstellingen etc.

Tijs.
 
De "compatibility modus" werkt niet. In de loop van deze week zal ik het alternatief proberen want dat gaat vandaag niet meer lukken.
In elk geval van harte bedankt. Ik laat het resultaat nog weten.
 
Het alternatief via de gedeelde printer moet helaas omdat ik (zie posting #4) de driver zélf er niet uit kan extraheren.
Ik ben ervan overtuigd dat het, met deze methode, alsnog gaat werken. :) Deze methode heb ik namelijk zelf al 10tallen keren gebruikt.

Tijs.
 
Uw beide oplossingen blijken toch te werken. Met W7 kon ik met de Selphy printen vanaf verkenner, fotobewerkingsprogramma's, enz... hetgeen in W8.1 blijkbaar niet het geval is. Daarom dacht ik aanvankelijk dat uw oplossingen niet werkten. Nu kan ik enkel nog drukken vanaf het Selphymenu hetgeen ik vroeger nooit gebruikt had.

dnties, van harte bedankt om me verder te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan