Sitecom 450N X6 Router en problematische USB samba netshare

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Berichten
158
Hi all,

Ik heb een windows 7 laptop welke via WiFi verbonden is met bovengenoemde router. Deze laatste heeft een USB poort waarop een 2 TB harddisk aangesloten is.
In de router web-gui heb ik een username en wachtwoord ingesteld voor de samba server. Het probleem is dat windows de samba server wisselend wel en dan weer niet ziet bij network discovery. Het inloggen lukt daarnaast niet, zowel met mijn eigen user domain als met "andere credentials", waarbij ik exact hetzelfde username en password gebruik als in de routerinstellingen. Op de laptop staat zonealarm free firewall. Ook het "muten" van de firewall verhelpt het probleem niet.

Hoe krijg ik een continu werkende samba servershare zodat ik mijn harddisk ten allen tijde kan bereiken?

Dank,

Airwave.
 
Hoi Airwave en allemaal,

Ik zou dit zelf geschreven kunnen hebben want ik zit met exact hetzelfde probleem met exact dezelfde router en óók een 2TB HD via USB aangesloten. (kom zelfs óók uit Den Haag ;) ). Soms is de HD zichtbaar op m'n diverse Laptops en soms niet. Vooral de laptop (Acer W 8.1) die wireless op het netwerk zit heeft daar veel last van. De andere 2 (HP W7 en een Acer W7) via LAN kabels aangesloten op de Router hebben dat minder. Benaderen lukt NOOIT via geen enkele Laptop. Net als bij jou Airwave wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ook als ik hetzelfde intik als in de Router GUI weigert hij verbinding te maken.

Ik heb óók een Eminent media speler op het netwerk staan (óók via een LAN) die via een Samba server werkt. Ik kan die probleemloos benaderen via m'n verkenners op de diverse laptops. Vanuit de Media speler wordt er echter altijd om een GN en WW gevraagd als ik m'n Laptop(s) wil benaderen. Hier zou dan Het netwerk GN en WW ingevuld moeten worden lijkt mij maar dat werkt dus (óók) niet.

Is er iemand die ons kan helpen of (ik realiseer me dat het al meer een netwerk probleem aan het worden is) door verwijzen?

M.v.g.

NLMarty.
 
Hallo allemaal,

Het probleem met de Eminent Media speler is inmiddels opgelost. De nieuwste firmware er opgezet en via Winshare manager de instellingen van netwerk delen in de diverse Laptops goed gezet. Ook de Winshare manager registry fix gedraaid op de laptops met W7. Op de Laptop met W8.1 moest dit even handmatig maar is dus ook gelukt! :D Ik kan dus nu óók vanuit m'n Mediaspeler op al m'n (gedeelde) schijven en mappen komen, en dat is wat ik wilde!

Echter ik heb dus nog steeds problemen met het benaderen van mijn 2TB HD die aangesloten staat op de USB poort van m'n router. Als ik het IP adres intik in m'n (Chrome) browser kom ik in m'n router instellingen terecht. klik op geavanceerd, tabblad USB poort dan zie ik de volgende instellingen die ingevuld moeten worden (of niet?). Maar wát moet ik hier invullen? (zie bijlage hieronder);

RouterUSB.jpg

Bij Server naam vul ik 'Samsung 2TB HD'. Dit is dan (later) te zien in Windows verkenner onder Netwerk.
Bij Werkgroep vul ik Workgroup in want zo heet het netwerk onder windows ook!
Maar is dat wel juist? En zo is het met de andere invul mogelijkheden hetzelfde!

Evenzo is het met wat ik in moet vullen in windows 7 of 8.1 (zie bijlage hieronder);

2TB HD UsernameWW.jpg

als er al niet direct een foutmelding komt en het onmogelijk is verder te komen.
Het lijkt logisch om bij beiden hetzelfde in te vullen maar dat werkt dus niet!

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

M.v.g.

NLMarty
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan