Add the Administrator security group to roaming users profiles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systeempje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2009
Berichten
149
Beste allemaal,

Ik ben bezig met profielmappen instellen bij alle gebruikers.
Nu heb ik binnen de Default GPO het onderdeel "Add the Administrator security group to roaming users profiles" aangezet. Deze optie is zoals de meeste weten erg belangrijk wil je als administrator toegang hebben tot dezelfde userprofielmap op de server.

Als ik dit onderdeel aan zet binnen een nieuwe GPO op de container van alle users werkt deze optie niet.
Folder (map) wordt aangemaakt op de server bij het inloggen van de gebruiker (eerste keer) maar als administrator wordt de toegang dan geblokkeerd op dezelfde map.

Als ik dit onderdeel aanpassen binnen de bestaande default GPO op domeinniveau werkt hij wel goed.

Wie kan mij deze logica uitleggen?
Ik heb tussendoor bij het testen op zowel server als client gpupdate uitgevoerd en herstart.

Gebruik: Server 2012 R2 en Windows 7
 
Laatst bewerkt:
Tim,

Het is te merken dat je nog niet echt veel met/in Group Policy Management hebt gedaan: Eerste wat je moet doen is (in Group Policy Management) is Group Policy Results draaien van zo'n gebruiker (moet ingelogd zijn) op een pc die aan staat.

Geeft je meteen in het tabblad Summary aan welke policies zijn Applied en welke Denied voor die gebruiker (en computer) en in het tabblad Settings welke instellingen er effectief in werking zijn voor die gebruiker (en computer) en van welke policy die afkomstig zijn (welke policy 'gewonnen' heeft o.b.v. prioriteit, Enforced status etc.)

Dat zal je wel duidelijk maken waarom het in die OU niet werkt. Kan bijv. liggen aan het Enforced zijn van (andere) group policies, de prioriteit van de policies in die OU etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

Toch heb ik redelijke wat beginnerskennis heb ik het idee, heb n.l. al een hoop rechten (beperkingen / software installatie etc.) lange tijd geforceerd ingesteld, en met succes.

GPresult heb ik meerdere keren gedraaid, maar gaf mij geen antwoord op mijn vraag.

Ik had inderdaad al wel het vermoeden dat het met een stukje prioriteit te maken zou kunnen hebben. Er is volgens mij nergens een instelling die 'gewonnen' zou hebben.

Het is inderdaad logisch dat deze instellingen eerder worden toegepast en niet als de map (folder) al bestaat.

Nu heb ik de profielmap ingesteld onder de gebruiker en de "ADD the administrator" binnen de GPO.
Ik zag dat je de profielmap ook binnen de GPO kon instellingen onder dezelfde tab. Wellicht is dit een mogelijke oplossing, dit ga ik vandaag nog even testen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan