Fout 381 voor combobox.list

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
576
Ik gebruik een stukje script van SNB (http://www.snb-vba.eu/VBA_Fill_combobox_listbox_en.html)

ComboBox1.List = [index(Text(time(0,10*(row(1:144)-1),0),"hh:mm"),)]

en dit werkte tot vandaag prima, maar nu krijg ik de fout 381 kan de eigenschap list niet instellen. Ongeldige index voor eigenschappen matrix.

Heeft iemand enig idee wat de reden is voor de foutmelding?

gr wiki
 
Is er iets gewijzigd aan de combobox ?

Iets simpeler code in dit geval:

Code:
    ComboBox1.List = [index(Text(row(1:144)/144,"hh:mm"),)]
 
Laatst bewerkt:
Nee de combobox is niet aangepast en ik heb het ook getest met een nieuwe lege combobox.
Ook met het eenvoudiger script krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik heb ook mijn PC opnieuw gestart, maar helaas blijft de fout terwijl dit maanden correct heeft gewerkt.

gr wiki
 
Plaats je eenvoudigste bestand waarin het niet lukt eens hier.
 
Dat zal niet helpen. Ik heb de bijlage op je site gedownload en heb daar het zelfde probleem bij alle indexformules voor een combobox.list. Het meot een instelling zijn op mijn PC, maar ik zou niet weten wat.

gr wim
 
En wat gebeurt er met de bijlage ?

en test ook eens:

Code:
Sub M_snb() 
  sn = [index(Text(row(1:144)/144,"hh:mm"),)]
  msgbox ubound(sn)
  msgbox ubound(sn,2)
End sub
 

Bijlagen

  • __index test.xlsb
    17 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Helaas, ook dezelfde melding. Alleen bij de eerste keer openen had ik wel de gewenste lijst in het besturingselement. Ik heb gecontroleerd of het eraan lag dat mijn document ook geopend was door excel af te sluiten en alleen de bijlage te openen.

gr wiki
 
Heb het maar opgelost met een aparte loop. Minder mooi maar het werkt.

stap = 0.2569444
For x = 1 To 90
CBaflevertijd.AddItem Format(stap, "hh:mm")
stap = stap + 0.0069444
Next

gr wiki
 
Kijk eens bij "Verwijzingen" in de Vb-editor of er een "missing" is als je de code hebt gedraaid.
 
verwijzingen.png

Ik weet niet wat je bedoeld met een missing. Ik zie geen vreemde informatie in verwijzingen. Microsoft forms 2.0 object library is wel geselecteerd en als ik een andere selecteer en weer terugkom is dat weer het geval.

gr wiki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan