RAM 2.98 bruikbaar van 8 en upgrade 64 bit,

Status
Niet open voor verdere reacties.

GarrettB

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2014
Berichten
9
Hallo ik heb vragen over hoe ik kan upgraden naar 64 bit ik heb namelijk 32 bit maar een 64 bit processor ik heb al op veel forums gezocht maar nog geen antwoord gevonden,
En ik denk dat het misschien iets te maken een heeft met het bit systeem mijn pc zegt namelijk dat ik wel 8 GB ram heb maar ik heb maar 2,98 bruikbaar,9iNES76.png
En windows zegt ook 2.98 ram geinstaleerd na nader onderzoek,









Ik hoop dat iemand me kan helpen

Gr Garrett
 
Laatst bewerkt:
Als je een 32bit windows hebt zal er slechts een max van 3.25 GB worden aangeroepen, alles daarboven kan de windows niet aan.
Als je naar een 64bit windows wilt om het volle geheugen te benutten zal je een complete nieuwe windows instal moeten uitvoeren.
Vergeet dan niet een backup te maken van je belangrijke items.
 
Bedankt voor dit bericht maar ik weet niet hoe ik dan moet installeren ik heb dit al een keer gedaan maar dan bleef het 32
Zou ik nu een nieuw topic moeten aanmaken of niet?of bericht,
 
Laatst bewerkt:
Een w8.1 64 bit DVD gebruiken en opnieuw installeren krijg je een 64 bits windows.

Maare, kijk eens via configuratiescherm, systeem wat er nu op staat.
 
Ik heb dus gekeken en er stond 32 bit (64bit processor) Ik heb nu thuis de 32bit en 64bit CD dus ik moet nu gewoon mijn pc opnieuw installeren en dan zou ik de 64bit kunnen gebruiken ik heb echter niet belangrijke bestanden.
Maar ik kan nu ook niet vinden waar ik dat zou moeten opnieuw instaleren? want als ik nu probeer de 64 bit CD in de computer te doen zegt hij dat ik de 32 moet pakken, Als ik de CD erin doe dat de computer wel helemaal geinstalleerd is, Iemand weet hoe ik hem kan heropnieuw installeren en dan 64 bit krijgt
gR5NgFQ.png
 
Laatst bewerkt:
Je kunt niet upgraden. 64-bit en 32-bit zijn een geheel andere architectuur. Je zult vanaf het begin moeten beginnen met een lege installatie of een dual-boot met 64 bit en later 32 verwijderen, maar dat zou ik niet aanraden als je toch geen belangrijke bestanden hebt
 
Dat is mijn vraag hoe kom ik aan die lege instalattie?(niet boos bedoeld)
 
Booten vanaf de DVD en de huidige schijf formateren en opnieuw beginnen. mogelijk moet je in de bios de startvolgorde aanpassen of tijdens het booten F10/F12 indrukken om een bootmenu te krijgen.
 
de 64bit dvd uiteraard, want anders kan je ook geen 64bit installeren....
 
Formatteer die partitie eerst waar nu de 32 bits op staat en laat 'm daarop installeren.
 
Hallo het is gelukt hoor maar nu is alles groter taakbalk en beeld kijkt minder scherp iemand oplossing? ZOu ik hier voor een nieuw ding moeten aanmaken of deze laten bliven gebruiken?
 
drivers van je videokaart installeren ;)

Overigens moet je gewoon al je drivers installeren voor jouw pc, dat is het beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan