Gegevens onvindbaar op subrapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

VRstefan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Berichten
62
Hallo forumleden,

Op mijn subrapport heb ik een query gezet waarvan de gegevens ook verschijnen als ik dat rapport open. Op enkele ervan dienen eerst bewerken op te gebeuren. Ik heb dit in het event 'Report_Open' geplaatst maar krijg telkens de melding dat het veld .... niet gevonden kan worden?

Wanneer ik de code schrijf wordt wel het veld wel voorgesteld en aangevuld, het staat dus wel geregistreerd op dat subrapport.

Wat kan dit zijn?

Groeten,
Stefan
 
Een rapport om te bewerken? Lijkt mij geen goed idee; gebruik formulieren om gegevens te muteren, en hou het rapport als (niet veranderbaar) eindproduct. Als er wisselende gegevens zijn, kun je die ook via een formulier afvragen en in een rapport zetten. Rapporten zijn niet bedoeld om te muteren, en formulieren wel.
 
Sorry, heb me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel, de gebruiker heeft veel keuzemogelijkheid op het formulier met vinkjes. Op het rapport zou ik echter een opsomming willen van de keuzes in tekstvorm.

bv bij schade keuze tussen plekken, scheuren, krassen, breuken. Als de gebruiker dan een vinkje plaatst bij plekken en krassen dan zou ik op het rapport enkel die twee vermelden in een tekstreeks: Plekken, Krassen.
 
En zijn die keuzes opgeslagen in onderliggende velden? Of zijn het niet-afhankelijke selectievakjes die je op het rapport wilt vertalen naar tekst?
 
gegevens zijn opgeslagen in een tabel.

Concreet: om geen honderden boolean-velden te maken gebruik ik een soort 'binaire' code in tekstvorm. Voor 4 vinkjes is dit dan 0000, wanneer een vinkje wordt aangezet verandert die positie in een 1. Klinkt raar maar de verwerking ervan op het formulier werkt prima en vlot. Wanneer ik dat veld op het rapport plaats dan verschijnen die nullen en enen. Maar als ik dat gegeven opvraag via VBA dan wordt dit niet gevonden.
 
Als dit echt niet lukt kan ik altijd die 'teksten' met behulp van functies creëren in de onderliggende gegevensquery van het subrapport
 
En dat lijkt mij eerlijk gezegd de meest voor de hand liggende optie. Dus de combinatie 0101 levert dan scheuren, breuken op, en 1010 is dan plekken, krassen. Je moet sowieso een vertaalslag maken, dus of je dat nu in de onderliggende query doet of met een functie, lijkt mij eerlijk gezegd lood om oud ijzer. Zelf zou ik denk ik de opties in een gekoppelde tabel opslaan, en dan is het probleem helemaal weg natuurlijk :).
Of, als je 2010+ gebruikt, in een veld met meervoudige waarden.
 
Inderdaad. Ik zal die functies gebruiken.

Die velden met meervoudige waarden had ik in het allereerste begin gebruikt. Probleem is dat de gegevens op tablet staan en achteraf dienen gekopieerd te worden naar de hoofd database op onze server.
Dit kan niet met dit soort velden.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan