Chromebook en andere cloud en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.679
Ik heb sinds een 1 week een CHromebook en och, ik vind het wel grappig.
Alleen mis ik dat ik ergens anders kan opslaan dan alleen in Google drive. Omdat die "maar" 15 GB is en ik zelf een cloud bij Copy heb van 325 GB. is dat natuurlijk veel handiger.
Of bij Dropbox waar ik ook wat meer heb dan in Google drive.

Ook mijn netwerk kan ik niet bekijken, althans, geen idee hoe. Dus mijn NAS kan ik niet bereiken want ook daar zou ik dingen dan op kunnen zetten.

Weet iemand of dat wel kan en hoe dat dan werkt?
 
Heb een app kunnen vinden waarmee je dingen naar Dropbox kan downloaden. Maar verder niet.
Hm.....een chrombook is dus niet echt aan mij besteed, heb ik het idee.
Heb mijn vakantie er op gewerkt, mee gespeeld maar vind het werkelijk niets. Geef mij maar Ubuntu of Linux Mint.

Chromebook gaat de verkoop in, denk ik. ;) ;)
 
Een Chromebook komt bij mij over als een telefoon met een netbook scherm, dus ik kan me wel invoelen met jouw beleving...

Datzelfde heb ik vaak met een tablet. Leuk, aardig om effe op de bank de mail te checken, teletekst, Facebook, e-krant wellicht nog en zo... maar zodra je ook maar iets meer serieus wilt... dan snak je naar minimaal een mini laptop (met mijn Dell D430 is prima te werken, 12 inch, maar voor langer werk geef ik toch de voorkeur aan een desktop met een normaal scherm en zo). De configuratie van een tablet/chromebook ligt ook veel meer vast. op een laptop kun je de smaak zetten die je aanspreekt en ook de functionaliteiten zijn zo makkelijk en naar keuze (uit veel open source) in te richten.
In mijn omgeving zie ik dan ook meer mensen die van een tablet terug komen en dan bijv een Asus transformer nemen, die beiden in zich heeft, tablet en laptop, of weer teruggaan naar een pure laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan