• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Data uit online bestand inlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asmaiac

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
51
Goedemorgen,

Ik kom er maar niet uit, dus dacht ik; post mijn vraag even online :)



Ik heb een Excel document online geplaatst op het intranet, waar niet iedereen bij kan/mag (ivm privacy gevoelige info). Bepaalde gegevens van dit document willen we echter wel tonen aan alle medewerkers. Deze willen we dan 1 op 1 overnemen in een nieuwe document (die ook online geplaatst dient te worden).

Een punt van aandacht: het bronbestand (document waaruit wij gegevens willen halen) wordt regelmatig aangepast en de data die we willen delen ook.


Mijn vraag; is dit mogelijk, zo ja hoe? Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Asmaiac,

Dit soort vragen zijn voor ons lastig te beantwoorden omdat we dit soort dingen niet kunnen testen
of uitproberen.
Waarschijnlijk gaat dit niet lukken. Het originele document staat op een plaats waar de medewerkers
geen rechten toe hebben dus kun je ook geen link leggen met dat document, dit wordt door de
rechten van de medewerkers niet toegestaan. De enigste mogelijkheid is dat iemand die wel alle
rechten heeft het bestand opent, bijwerkt en opslaat, waardoor de gegevens bijgewerkt zijn.
Waarschijnlijk is het dan beter om een macro te schrijven die bij opslaan van het bestand op het
intranet ook een (beperkte) kopie opslaat voor de overige medewerkers.

Veel Succes.
 
Bese Elsendoorn2134,

Bedankt voor je reactie. Zoiets vermoedden ik al. Je zit inderdaad met de leesrechten.

Kan ik met het opnemen van een macro ook uit Excel gaan dan?



Ik ga er mee stoeien! Thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan