Hoe resolutie van Ubuntu in virtualbox instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik gebruik Linux Mint 17. In virtualbox draai ik windows en probeer ik ook andere systemen uit. Nu heb ik de nieuwste versie van ubuntu in vb geïnstalleerd, maar ik krijg geen goede resolutie. Het beeld is te groot en daardoor valt een deel buiten het scherm. Beeldscherminstelling in ubuntu lost dit niet op, want daar zie ik geen resolutie-instellingen (hij staat daar op 640x480 maar ik heb verder geen keuzemogelijkheid) en in vb zie ik ook geen instel-opties. Heb dit nooit eerder gehad.
 
Laatst bewerkt:
Start je Ubuntu virtuele machine en ga dan in de bovenbalk naar Apparaten > Installeren Guest Additions.
Als je dat installeert moet je het kunnen veranderen ;)
 
Beste LWM,

Ik heb je vraag verzet naar deze rubriek aangezien deze rubriek beter bij je vraag past. Succes met je vraag.
 
In die bovenbalk staat niets behalve ubuntu bureaublad en rechts de gebruikelijke icoontjes die deze opties ook niet bieden. Een daarvan is dat getande wieltje. Daar kan ik wel gastsessie aanvinken maar dan krijg ik een volledig zwart scherm dat ik ook niet meer wegkrijg. Moet dan opnieuw via VM Ubuntu opstarten. Bij het opstarten kan ik bij wachtwoord invullen wel gastsessie aanvinken, maar dan gebeurt hetzelfde.
 
In de bovenbalk van Virtualbox natuurlijk he.....
 
Ja, daar had ik destijds die optie ook al gezocht want dat leek me het meest logisch. Ik heb daar staan: File en Machine. In geen van de drie vind ik de optie om guest additions te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan