450 watt en nieuwe kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
64
Dit is mijn pc

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDIONPC
System Model: MS-7728
BIOS: BIOS Date: 12/22/11 11:15:27 Ver: 04.06.04
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU @ 3.40GHz (8 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
Page File: 2260MB used, 14084MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

De gtx 560 is stuk gegaan. Lokale pc winkel heeft er een gtx 760 ingezet als meest in de buurt komen van gtx 560.
Nu is er wel het advies om op den duur de voeding naar 650 watt te brengen. de huidige voeding is 450 watt.

gezien ik geen budget heb (bijstand zit) kan ik voeding nu niet vervangen.

loopt mijn pc nu soort risico? en waarvoor heb ik 650 watt nodig? voor nieuwere grafische kaarten die ik erin stop of andere zaken?


L
 
Als het een beetje kwaliteitsvoeding is zie ik geen probleem tenzij je de computer extreem zwaar belast of overclocked.
 
nee, ik doe helemaal niets aan de pc. Al helemaal niet binnen de pc, lol.
 
Hallo

"De gtx 560 is stuk gegaan"

Zo goed als zeker is deze defekt gegaan door een gebrek aan koeling (stof) , of een vaslopende g.p.u. fan (komt frequent voor bij medion p.c.'s)

De p.c. op regelmatige basis zuiver maken had/kan dit voorkomen.

Ventilatoren blokkeren , en zuiver blazen d.m.v. luchtdruk (compressor) (c.p.u. / voeding / g.p.u.)

De voedingen in de medion p.c.'s zijn van deftige kwaliteit.

De vermelde 450 W is dus wat deze voeding effektief en permanent kan geven.

Persoonlijk heb ik liever een 450W medion voeding , dan een 650W van een of ander dubieus merk.

Het door de fabrikant aangeraden vermogen van uw oude videokaart was 450 W ...

Van de nieuwe is dit 500W ... daarom de tip om de voeding te verhogen van vermogen.

Jammerlijk genoeg heeft men u dit allemaal niet verteld in de winkel.

Volgens mij is het niet nodig om de voeding van vermogen te verhogen.

Het maximum opgenomen vermogen tijdens gebruik van de 2e videokaart ligt slechts +/- 20W hoger dan de oude , wat uw huidige voeding zeker kan leveren.

Mocht je ooit beginnen problemen te krijgen tijdens het opstarten van de p.c. (slijtage voeding) , is het nog vroeg genoeg om een andere (kwalitetsvoeding) te monteren.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er geen ouderdom van deze p.c. wordt vermeld.


Peter
 
Bedankt voor uw reactie. Pc is van 2011 meen ik of jaar eerder . (Aldi koop). Garantie is net verlopen in de zomer geloof ik.

Dus regelmatig toch kast open maken en stof wegzuigen of blazen? 1 x per maand ?

hierna zal ik vraag als opgelost maken.
 
ik raad stofzuiger sterk af, ivm met statische electrisiteit.

ik zou een bus perslucht halen (mediamarkt, sommige actions). ook regelmatig rondom je pc stofzuigen (vloer) kan helpen om te verkomen dat deze volstoft
 
Hallo

"Dus regelmatig toch kast open maken en stof wegzuigen of blazen? 1 x per maand ? "

Reeds vermeld .... geen stofzuiger gebruiken.

De luchtstroming (zuigmond) kan opbouw statische electr. geven.

Persluchtflesjes zijn duur en niet echt efficient (onvoldoende druk en debiet) om deftig alles zuiver te maken.

Perslucht (compressor) werkt het vlotst.

1 X per maand is overkill ...

Controleer de p.c. eens 6 maanden na deftig zuiver maken.

Is er veel stof , dien je frequenter zuiver te maken , indien er geen stofopbouw is , kun je dit nog uitstellen.

Blokkeer wel de ventilatoren om op hol slaan te voorkomen (mogelijke schade ventilator of aanstuurelektronika)

Je kunt ook pc wizard gebruiken om zo nu en dan eens de temperaturen te controleren.

Mijn c.p.u. zit meestal rond de 35°C ... g.p.u. videokaart 40°C. (is trouwens ook een medion beestje)

Peter
 
Let er nog wel op dat de compressor 100% watervrij moet zijn. Als u hier niet zeker van bent kunt u toch het best met een persluchtbusje aan de slag.
Hoewel deze wel duurder zijn dan een compressor (als u al een compressor heeft).
De action had laatst een aanbieding met die busjes voor 2.50, dan valt het allemaal nog reuze mee.

Zoals eerder vermeld is 1x per maand echt overkill. Als de pc veel wordt gebruikt is het misschien een idee in wat stoffilters te investeren. Deze stoffilters hoeven niet 100% perfect geinstalleerd te worden ( alle beetjes helpen uiteraard) en deze helpen enorm.
 
Lol. Ik leer toch weer.

De pc staat de hele dag bijna aan. minstens 10 tot 12 uur per dag. Studie, gamen, opzoek werk, scriptie en ook verhalen schrijven, gedichten.

Ik heb geen compressor. Praat je dan over zon kleine compressor van 50 euro of zo? (misschien dat mijn vader een wil kopen lol)

die stoffilters plaats ik voor de twee zijkant openingen van de kast neem ik aan? (aan de binnenkant lol, of zal ik ze aan buitenkant plakken, makkelijk te vervangen...)
 
Compressor hoeft niet duur te zijn, maar let op dat je niet meer dan 8 bar door je pc beukt.

8 bar voor vanaf 20cm in de kast spuiten. En om een uit de kast gehaalde heatsink schoon te maken.

Componenten maximaal 3 bar erop.




Stof filters zou ik aan de binnenkant voor de fan plaatsen, anders word je fan een stofbak.

Ik zou sowieso de intake fans eem filter geven. Of je de redt ook doet is een eigen keus
 
Hallo

Efficiente/praktische stoffilters voor een p.c. zijn duur :

http://www.benl.ebay.be/itm/120mm-M...puting_Fan_Grills_Filters&hash=item1e82f4e025

De goedkopere spielerei is zeker niet zo efficient , en heb je veel reinigingswerk aan.

Veel systeemkasten (ook medion) zuigen de buitenlucht vooraan (onder) aan , wat niet evident is om daar een filter te plaatsen.

Meestal moet de p.c. toch worden geopend , en kun je deze net zo goed volledig met luchtdruk zuiver maken ....

"Let er nog wel op dat de compressor 100% watervrij moet zijn"

Alles heeft onderhoud nodig ... een luchtdrukcompressor dien je op regelmatige basis te ontwateren ... niet alleen om de uitkomende lucht droog te houden , maar ook om roestvorming in de tank te voorkomen.

Persluchtflesjes vindt ik veel gevaarlijker ... uit sommige spuit er vloeistof indien je ze verkeerd manipuleert.

Niet dodelijk voor een p.c. , los het maar op indien dit een t.f.t. paneel is ... (vlekken)

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan