Computer start steeds opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick933

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Berichten
5
Hallo iedereen,

Mijn computer is al 2 weken bezig met opnieuw opstarten. Nog voordat ik windows kon booten startte de computer weer opnieuw op. Toen ik eindelijk in de veilige modus kwam heb ik bij computer > systeemeigenschappen > geavanceerde systeeminstellingen > Opstart & herstelinstellingen "De computer automatisch opnieuw opstarten" uitgevinkt. Nu kan ik wel gewoon in Windows blijven maar volgens mij is er nog steeds een probleem met de hardware. Ik heb al Memtest86+ gerund maar die vond geen errors. Is er nog iets wat ik kan doen om het hardwareprobleem te achterhalen. Misschien de CPU testen of iets dergelijks. Of windows logboek doorzoeken?

Alvast bedankt, Nick21
 
Je bent wel heel vaag met je omschrijving. Wat heb je allemaal verandert voordat dit gebeurde? Hoelang heb je memtest gedraait? Krijg je iets van foutmeldingen?
 
Dat zal ik doen Ron. Ik heb al wel iets nieuws gevonden want gisteravond startte mijn computer toch wéér opnieuw op. En toen ben ik direct de systeemlogboeken gaan checken. Hier vond ik een error met het niveau kritiek, de omschrijving was Kernel-power, ID 41 en categorie (63). Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Groeten Nick.

Oke heb speedfan gedownload en de temperaturen zijn als volgt:

Local : 27C
Temp1 : 22C
Temp2 : 36C
HD0 : 24C
Core 0: 25C
Core 1: 28C
Core 2: 24C
Core 3 : 23C
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De fout melding onstaat bij het verkeerd afsluiten van je computer, overhitting wat in dit geval niet aan toespraak is omdat de temperaturen van je computer er netjes uitzien.
Ik zelf denk aan een defecte voeding van de computer.

Of er nog een andere manier is dan het vervangen van de voeding om dit te testen zou ik niet weten.
Misschien dat iemand anders hier wat meer over weet!
 
Je kunt een voedingstester kopen.

Maar een beetje degenlijke 2e hands voeding is vaak net zo duur
 
Oke super bedankt voor jullie hulp. Nu op zoek naar een goede voeding dan. Zijn er ook winkels die voedingen voor je vervangen?
 
Ja zeker, zaken als mycom doen dit.
als je mij verteld in welke stad je woont dan zal ik even kijken wat er in je buurt zit.
 
of natuurlijk gewoon de lokale computerwinkel ;)

EDIT: het hoeft trouwens niet te zijn dat de voeding kapot is, dus mogelijk is dit een onnodige dure stap
 
Laatst bewerkt:
Hey Nick,

Ik zelf zou eerst nog verder zoeken naar een oplossing in plaats van direct een nieuwe voeding aan te schaffen.
Misschien dat er iemand op het forum een andere solutie heeft voor jouw probleem. En ligt het niet aan de voeding zelf!

Succes!
 
* Zit je pc in een geaard stopcontact?
* Is er de laatste 2 weken iets verander?
* Heb je iets geïnstalleerd toen?
 
-Wat is een geaard stopcontact?
-De laatste 2 weken is er niks verandert.
-Nee ik heb toen ook niks geinstalleerd.

Wat zou het nog meer kunnen zijn naast de voeding?
Het geheugen, de temperatuur etc. heb ik al bekeken en daar kwam niets uit.
 
Ik gebruik deze computer nou al ongeveer 4 jaar met dezelfde contactdoos en hij heeft het al die tijd prima gedaan.
Dan kan dat toch niet het probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan