fout in css3 of html5

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Beste,

Ik ben bezig met een cursus html5 css3. In de cursus leer ik stap voor stap hoe ik een html webpagina moet maken. Echter doe ik blijkbaar steeds iets verkeerd waardoor de webpagina er steeds anders uit ziet zoals in de boek.
Even een kort schets:
In het boek krijg ik een webpagina te zien waar de groene kolom (de navigatie kolom) mooi onder de orange balk te zien (onder het woord menubalk) en het kolom voor het zoeken staat uiterst rechts>
Als je in de file html5-sjabloon kijkt komt de navigatiekolom ergens in het midden uit naast de menubalk.

wie kan er kijken wat ik verkeerd doe?

gr.
Kris

Bekijk bijlage Archief.zip
 
U geeft geen grootte mee met de oranje balk, deze vult daarom niet het hele scherm.
Aangezien zowel menubalk als nav links uitgelijnd worden zal de groene balk dus na het oranje balkje getekend te worden.
De oplossing hiervoor is de oranje balk een grootte mee te geven.
Bijv:

Code:
#menubalk{
	background: orange;
	width:100%;
	float: left;
}

Het andere probleem is een bekende bug, u zal daarvoor in de html de positie van uw form moeten aanpassen. U dient het form als eerste element in de div te zetten, zoals in het voorbeeld hieronder:

HTML:
<div id="menubalk">
			<form class="rechts">
				<input type="text" name="tag"/>
				<input type="submit" value="html tag zoeken"/>
			</form>
			menubalk
		</div>

hier is menubalk dus onder het form gezet i.p.v erbovne.
ps: i.p.v alles laten floaten zou ik posities aanraden (position), ik weet verder niet wat het boek wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan