CSS aanpassen om achtergrondkleur artikel te wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

globe

Verenigingslid
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
3.584
Ola,

Ik heb zojuist www.prechristmasparty.nl de lucht in geschoten.

Joomla site met verbouwde template. De standaard achtergrond van de template was een solide kleur, deze heb ik vervangen door een roterende achtergrond.

In de CSS heb ik wel de backgroundkleur van de modules gevonden en deze op 90% transparant wit gezet.
Met wisselende artikelen is me dat helaas in de CSS niet gelukt en moet ik bij ieder aangemaakt artikel de volgende html code erin plakken.

<div style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0.9); padding: 20px 40px 10px 30px;">

voorbeeld hiervan zie je bij: http://www.prechristmasparty.nl/sponsoren-intro-text.html

gaat om het blok 'sponsoren' en de text daaronder.

voor mij geen probleem maar er gaan een paar niet zo handige mensen mee aan de gang.

Hoe kan ik in de CSS standaard deze backgroudn aangeven?

Ik heb zitten speuren met firebug maar kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
U kunt

HTML:
<div style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0.9); padding: 20px 40px 10px 30px;">

vervangen met:

HTML:
<div id ="sponsors">

En dan in de css hetvolgende zetten:

Code:
#sponsors{
   background-color: rgba(255, 255, 255, 0.9);
   padding: 20px 40px 10px 30px;
}
 
Bedankt voor de reactie.

Dat lost helaas het probleem maar deels op, dan moeten de gebruikers van de website nog iedere keer een html code plakken.

Het gaat mij er om dat ze gewoon ineen WYSIWYG editor hun teksten kunnen plakken en dat in de CSS automatisch de achtergrond en marges aangegeven worden.
 
Hallo,

Ik weet niet of het probleem al is opgelost, zo niet reageer dan op deze vraag dan komen we er samen uit!

Mod-edit: Helpen doen we via het forum, niet via de mail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In een wysiwyg editor werk je met class'es die je vooraf in je css heb gedefinieerd.
Dan kan de gebruiker een tekst of foto selecteren en er een class aan meegeven.

Voorbeeld: class om in de editor de geselecteerde tekst groen+vet te maken
.groen-vet { color: #0f0; font-weight: bold; }

Met als voordeel dat, als je zo werkt, de website uniformiteit in de opmaak heeft.

Suc6. Have fun.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan