DNS monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0710

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2014
Berichten
5
In de avondschool zijn we momenteel bezig met een opdracht om een DNS server te monitoren. Server draait virtueel en het is de bedoeling dat de klasgenoten onze DNS instellingen invoeren in hun TCP/IP instelling. Zo kunnen wij monitoren en nagaan naar welke sites ze gesurft hebben. We hebben hiervoor verschillende programma's voor uit geprobeerd. De Microsoft Network Monitor en Wireshark zijn de voornaamste. Nu zitten we al een tijdje te zoeken om de filter te verfijnen. Het is namelijk zo als er bijvoorbeeld gesurft word naar de site van TV zender één: http://www.een.be , dan krijgen we in onze software ook alle andere sites van de openbare omroep te zien zoals Studio Brussel en dergelijke. Ook telkens Facebook, Linked In en andere knoppen, reclame en banners krijgen we dan ook te zien. We willen dus de software verfijnen zodat we alleen de sites die men effectief bezoekt te zien krijgen. We hebben hier al veel naar gezocht en geprobeerd maar geraken er niet echt uit. Daarmee dat ik hier eens informeer naar mensen die meer ervaring hebben. Is daar geen mogelijkheid voor beschikbaar, dan is het maar zo en stellen we de opdracht zo voor. Alvast bedankt voor de info en hulp.

We gebruikers Windows Server 2008. Ik zie juist dat ik in het verkeerde forum gepost heb.
 
Laatst bewerkt:
Beste Wim33,

Ik heb je vraag verzet naar de juiste rubriek. Succes met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan