Inlog systeem voor andere websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandor300

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
164
Halloo mensen van helpmij.nl!

Ik ben bezig met een social media (site 1) site gwn voor de lol. Nou wil ik via een andere website op een ander webdomein (site 2) inloggen op site 1. Dus dan klik je op inloggen met site 1 en dan ga je naar site 1 waar je kunt inloggen. Daarna ga je terug naar site 2 waar je dan bent ingelogd. Ik sla op wie er is ingelogd in de $_SESSION variable. Maar hoe kan ik die $_SESSION variable overzetten naar site 2 zodat die kan zien dat je bent ingelogd?

Groeten Zandor
 
Ik denk niet dat dit echt mogelijk is. Je kan wel een soort eigen sessie maken in een cookie die op beide domeinen te bereiken is. Je zet in de cookie een soort sleutel (fnfnjnb88$d@43$45e32@#2!@) die uniek is, dan kijkt die in de dtb wie die sleutel dan heeft (evt nog matchen met IP) en dan als dit allemaal correct is laten inloggen zonder dat de user het merkt. Beetje zelfde idee als het remember me systeem van een login. Dit maakt je systeem denk ik wel iets kwetsbaarder.
 
Cookies/sessies van een andere website kun je niet uitlezen, ik denk niet dat je dit werkend gaat krijgen.
 
Ik denk niet dat dit echt mogelijk is. Je kan wel een soort eigen sessie maken in een cookie die op beide domeinen te bereiken is. Je zet in de cookie een soort sleutel (fnfnjnb88$d@43$45e32@#2!@) die uniek is, dan kijkt die in de dtb wie die sleutel dan heeft (evt nog matchen met IP) en dan als dit allemaal correct is laten inloggen zonder dat de user het merkt. Beetje zelfde idee als het remember me systeem van een login. Dit maakt je systeem denk ik wel iets kwetsbaarder.

Cookies/sessies van een andere website kun je niet uitlezen, ik denk niet dat je dit werkend gaat krijgen.
Maar waarom kan je op heel veel sites inloggen met Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Nou wil ik dat je inplaats van inloggen met Facebook of Twitter dat je kan inloggen met site 1.
 
Die maken gebruik van een mechanisme dat OAuth (2.0 vermoedelijk) heet :) daarbij geef je de externe website toegang tot data van jouw website en worden er sleutels uitgewisseld
 
Die maken gebruik van een mechanisme dat OAuth (2.0 vermoedelijk) heet :) daarbij geef je de externe website toegang tot data van jouw website en worden er sleutels uitgewisseld

En hoe moet ik dat gaan implementeren in mijn websites?
 
Deze library schijnt redelijk allesomvattend te zijn, je zult een OAuth-server op moeten zetten.

OAuth is complexe materie, in de documentatie staat een linkje naar een screencast over hoe het werkt. Wellicht kun je aan de hand daarvan beoordelen of het is wat je nodig hebt.
 
Maar hoe moet je de server opzetten op site 1 en hoe moet je de client opzetten op site 2?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan