2 of meerdere cartridges in printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa0sjm

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Berichten
128
Omdat ik denk dat een printer met 4 of 5 cartridges gunstiger is dan een printer met slechts 2 en niet zeker weet of dat inderdaad ook zo is , wilde ik dat eens op dit forum vragen.
Stel .. je hebt een kleuren cartridge ( dus met alle kleuren ) ... wat gebeurt er nu als één van de kleuren op is ? Moet dan de cartridge worden weggedaan , alhoewel de andere kleuren nog wel aanwezig zijn ? Stopt de printer of kan men dan wel doorgaan met printen , zij het met een kleur tekort ?
Ik zou wel een printer willen kopen , gewoon niet een 3 in 1 ... wifi ook niet nodig ... wat kan ik dan kopen ?
Is er eigenlijk nog wel een simpele printer te koop die alleen maar voor printen is gemaakt ?
Mijn oude Canon iP4300 ( met 5 cartridges ) is overleden , dus ik moet wat anders . Een losse scanner heb ik , vandaar mijn vraag naar een simpele printer .
Of ... toch een kopen met 2 cartridges ?
Kan iemand me misschien een type noemen welke ik zou kunnen aanschaffen ?
Gaat dus wel om inktjet , misschien kan ik iemand op dit forum treffen die er een over heeft !
Met dank voor evt. reactie .
Stef
 
Je hebt voor printers systemen met CMYK (cyan, magenta, yellow, key) De key staat voor zwart.
Als 1 van van deze cartridges uitvalt, kun je gewoon doorprinten maar alle kleuren zullen deze toon-kleur missen.
Je zult vaak de cartridges apart moeten vervangen waarbij de zwarte vaak extra groot is, en langer meegaat (omdat je vaker in zwart/wit zult printen dan kleur)
Natuurlijk zullen 4 cartridges langer meegaan, gezien eentje met twee catridges gewoon kleur en zwart is, dus dan heb je 3 kleuren in 1 cartridge dus minder cc per kleur.
Niet alle kleuren worden even vaak gebruikt (cyan het meeste vaak) dus die zul je het vaakst bijkopen op de lange duur, het is wellicht verstandig altijd een reserve van elke kleur te hebben.
Daarom is aparte cartridges per kleur ook verstandiger want als één van de kleuren in een gecombineerde kleuren-cartridge opraakt, moet je, of die kleur bij laten vullen, of een geheel nieuwe kleuren-cartridge aanschaffen.

Dan welke printer? Dat is geheel afhankelijk van je budget.. ze kosten tussen de 30 en 1400 euro.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt voor printers systemen met CMYK (cyan, magenta, yellow, key) De key staat voor zwart.
Als 1 van van deze cartridges uitvalt, kun je gewoon doorprinten maar alle kleuren zullen deze toon-kleur missen.
Je zult vaak de cartridges apart moeten vervangen waarbij de zwarte vaak extra groot is, en langer meegaat (omdat je vaker in zwart/wit zult printen dan kleur)
Natuurlijk zullen 4 cartridges langer meegaan, gezien eentje met twee catridges gewoon kleur en zwart is, dus dan heb je 3 kleuren in 1 cartridge dus minder cc per kleur.
Niet alle kleuren worden even vaak gebruikt (cyan het meeste vaak) dus die zul je het vaakst bijkopen op de lange duur, het is wellicht verstandig altijd een reserve van elke kleur te hebben.
Daarom is aparte cartridges per kleur ook verstandiger want als één van de kleuren in een gecombineerde kleuren-cartridge opraakt, moet je, of die kleur bij laten vullen, of een geheel nieuwe kleuren-cartridge aanschaffen.

Dan welke printer? Dat is geheel afhankelijk van je budget.. ze kosten tussen de 30 en 1400 euro.

Dus , Domero , je vindt dus ook dat een meerkleuren patroon eigenlijk ongunstig is ... een enkele patroon van de 4 of 5 vervangen is goedkoper dan zo'n dure meerkleuren cartridge .
Maar wat mij eigenlijk moeilijk valt ... en miischien kun je me daarin ook wat bijsturen ...... hoe ga ik nu te werk om een printer via webwinkels ( of internet ) met de eisen welke ik daaraan stel ? Dus meerdere cartridges en evt. zonder wifi of 3 in 1 . Want al krijg je dat er dan zo bij , het zal de prijs van de printer ook hoger maken .
Maar hoe zoek ik nu gericht naar een dergelijke printer ?
Natuurlijk met dank voor evt. reactie .
Stef
 
Waar je ook op moet letten is het inktverbruik bij het reinigen. Twee kennissen hebben printers waar ze niet tevreden over zijn. De ene een HP wireless (die echter voor veel hogere oplagen bedoeld is als welke zij gebruiken) en de andere met de Canon PGI-520. Of dat komt dat ze hem niet uit zetten als ze hem niet nodig hebben wet ik niet, maar altijd leeg als ze hem willen gebruiken.
 
Waar je ook op moet letten is het inktverbruik bij het reinigen. Twee kennissen hebben printers waar ze niet tevreden over zijn. De ene een HP wireless (die echter voor veel hogere oplagen bedoeld is als welke zij gebruiken) en de andere met de Canon PGI-520. Of dat komt dat ze hem niet uit zetten als ze hem niet nodig hebben wet ik niet, maar altijd leeg als ze hem willen gebruiken.

OK , maar zover is het nog niet >>>> ik moet eerst een andere printer aanschaffen , zie mijn eerste bericht
 
Jawel, maar het inktverbruik kun je in je aankoopbeslissing mee nemen. Al is het wel een moeilijk uit te zoeken verhaal.
 
Jawel, maar het inktverbruik kun je in je aankoopbeslissing mee nemen. Al is het wel een moeilijk uit te zoeken verhaal.

Heb nu een Epson printer besteld , deze heeft 4 cartridges .
Probleem bij deze dus opgelost en bedankt voor hulp .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan