Applicaties opstarten wanneer pc opstaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste

Ik ben bezig met een server op te zetten met Windows Server 2012 R2 Essentials. Nu wil ik sommige applicaties mee laten opstarten wanneer de pc/server heropstart dit kan zijn door een stroom onderbreking of door het herstarten na updates. De applicaties dienen voor het opnemen van een IP cam en voor het dynmisch ip adres te updaten naar een DNS server ook draait er SpeedFan op om de temperatuur van de pc in het oog te houden. Maar als nu de pc heropstart gaat de server al zonder in te loggen en dit is helaas niet met de vernoemde applicaties (buiten SpeedFan). Ik start nu de applicaties op met de taken planner met als trigger "At system startup".

Hoe krijg ik dit wel werkend zodat ik niet speciaal moet inloggen om de applicaties te starten.

Bram
 
Zou moeten kunnen door een nieuwe taak te maken, die te laten starten onder een gebruikersnaam (ook het wachtwoord erbij aangeven, natuurlijk), incl. aan te geven dat die met de desktop mag interacteren.
En de trigger veranderen naar "Zodra netwerk beschikbaar is".

Tijs.
 
Lekker... Blijkt niet meer mogelijk sinds w2008. Zie hier

Andere optie zou zijn om een gebruiker die lokale admin is automatisch te laten inloggen, zoek naar
Autologin windows 2012
en dan in de Opstarten folder van die autologin gebruiker snelkoppelingen naar de 3 programma's zetten.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:startup

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan