x64 driver installeren op x86 printer server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een x86 windows server draaien die ook gebruikt wordt als printer server.
Nu hebben wij hier thuis bijna alleen maar x64 computers. Als ik dus via de officiele weg de printer wil installeren loopt de computer te zeuren over een driver voor de printer. Op de printer is alleen maar een x86 driver geinstalleerd. Nu moet ik via een gigantische omweg de x64 driver installeren. Vaak krijg ik hier problemen mee.
Nu ben ik er achter gekomen dat je meerdere drivers kunt installeren op je printer server zodat hij deze automatisch meestuurt naar je computer waar je de printer op wilt installeren.
Het probleem is echter dat ik de x64 niet geinstalleerd krijg op mijn server. Via het menu "meerder drivers installeren".
Dit moet je schijnbaar doen op een x64 machine. Hoe werkt dit precies? Ik heb al een beetje gegoogled maar op de manieren zoals het daar staat lukt het mij niet.

Mijn server draait op Windows Server 2008 en is een x86 machine. De meeste computers hier thuis draaien op Windows 7 x64. Kan een van jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Jelle
 
Hoi royb,

Ik heb dat al geprobeerd maar dat lukt mij maar steeds niet.
Ik kan bij sharing niet de knop Additional Drivers indrukken...

Jelle
 
Ik krijg nu de melding: Het geselecteerde stuurprogramma dient op afstand vanaf een x64-computer te worden geinstalleerd met een Type 3-stuurprogramma (gebruikersmodus).
Ik weet namelijk al wat ik fout deed, ik zat op een x64 computer die geen authorisatie had om printerinstellingen aan te passen. Maar als ik dus op Extra stuurprogramma's klik, dan kan ik kiezen voor x64 stuurprogramma. Als ik dan op OK klik, dan krijg ik heel snel een melding te zien dat hij wat aan het kopieren is en dan krijg ik die melding. Ik kan niet eens kiezen waar het stuurprogramma staat. Heel raar?!
 
Al geprobeerd om als beheerder in te loggen?
 
Kun je op de gebruikerspc de printer eerst niet gewoon lokaal installere (USB) en dan bij de poorten de TCP/IP poort aanmaken en dan het printer ip adres/naam invullen? Mijn ervaring is dat dit vaak beter werkt dan een printer sharen via het netwerk daarop klikken en dan maar hopen dat de juiste drivers geïnstalleerd worden.... Misschien is mijn situatie te simpel thuis... zou kunnen...
 
Royb3: jazeker. Ik doe nu alles als beheerder.
Andre@home: nee dat is ook geen oplossing omdat het gaat om een vaste computer. Maar ook mensen die bij ons thuis komen met de eigen laptop en ff snel wat uit willen printen. Via netwerk maak je dan zo verbinding met de printer. En anders moet je alles via USB doen. Dat wil ik dus juist vermijden thuis ;)
 
Via wi-fi printers gaat het tegenwoordig allemaal stukken makkelijker.
 
Je kan de printer ook wel vinden gewoon via het netwerk. Maar het gaat om het idee dat ik thuis ook wat aan het experimenteren ben. De printer is via LAN verbonden met ons netwerk. Alleen ik wil het graag dus zo hebben dat het werkt met tussenkomst van de server. Gewoon voor het experimenteren zeg maar.
 
Geef ze dan het rechtstreekse netwerkadres....
Maar meestal moet er dan nog steeds vaak de driver voor die printer geïnstalleerd worden.. dus ook dan is "effe printen" er niet bij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan