maximaal aantal switches

Status
Niet open voor verdere reacties.

chivado1

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
69
Hoi allemaal
Ik heb een een gigabit netwerk door mijn huis naar elke kamer een kabel vanuit de router.
in elke kamer heb ik ook splitsingen (switshes) elk kind heeft wel een laptop xbox computer enz.)
Zelf gaart er ook een kanel naar mijn tv waar ook een switch zit (tv, mediaplayer, enz.)
kan ik wel zo doorgaan met switches te plaatsen of is er een maximum aan aansluitingen?

groetjes Chris
 
In principe kan je door blijven gaan als het switches zijn. Het enige waar je je eventueel zorgen over zou moeten maken is of dat de router waar alles naartoe gaat het nog aan kan.
 
Er is wel een regel hieromtrent, maar lijkt me bij jou niet van toepassing, omdat je netwerk 'te klein' is (dus dat apparaten elkaar over slechts enkele switch 'hops' kunnen bereiken): 5-4-3 Ethernet regel

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt je netwerk netjes in een "ster" dus dat levert geen problemen op. Als je alle switches achter elkaar (in serie) zet dan heb je vertragingen. Veel mensen gebruiken de router als topnode in de ster, maar dat hoeft niet. Je kunt gerust een goede switch als topnode gebruiken waaraan je de router, NAS en de andere switches hangt. De keuze is afhankelijk van het feit of het meeste verkeer binnenshuis (bijvoorbeeld met NAS) of met het internet is.

*** edit ***
Bij thuisnetwerken is vertraging niet tot nauwelijks waarneembaar, tenzij iedereen tegelijk begint te downloaden, maar dit is het probleem van te weinig bandbreedte :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan