Logische database, Opmaken van (E)ERD schema hulp gevraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jensiboyke

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2010
Berichten
43
Probleem stelling:
De dienst huistvesting heeft een elektronisch systeem opgezet om toekomstige studenten aan een kot te helpen. Via de website wordt allerlei informatie i.v.m. koten aangeboden, en de studenten kunnen zoeken op allerlei criteria (ligging, duur contract, adres, gemeente, type kot, enz.). Jammer genoeg is de databank opgesteld door iemand met weinig kennis van zaken, en enkel een niet genormaliseerde tabel is beschikbaar. Enige uitleg: ieder kot heeft een adres (straatnaam en het huisnummer en evt. verdieping + kamernummer) en is uiteraard gelegen in een Gemeente met bijhorend Postnummer. Van de kotbaas wordt naam, familienaam en rekeningnummer bijgehouden. Een kotbaas heeft altijd exact 1 rekeningnummer. Het type van het kot wordt ook bijgehouden ("flat" "appartement" "kamer"), de prijs, de afstand van de VIVES (in aantal meter van de VIVES verwijderd), de grootte (in vierkante meter) en de minimumduur van het contract (in maanden). Bovendien worden door de VIVES quotaties bijgehouden om de studenten te helpen:

- Ligging: afhankelijk van de afstand tot de VIVES: 1 ster binnen een straal van
500m, 2 sterren binnen 1 km, 3 sterren buiten 1 km

- PrijsKwaliteit: afhankelijk van de grootte, het type kot en de prijs wordt via
een welbepaalde formule tussen 1 en 4 sterren toegekend, waarbij 1 ster
uitstekend en 4 sterren miserabel betekent

- AlgemeneKwaliteit: wordt bepaald enkel en alleen aan de hand van de
PrijsKwaliteit en de Ligging. De betekenis van de sterren is dezelfde als voor
de PrijsKwaliteit

Ik wou mezelf wat verdiepen in de (E)ERD schema's omdat ik nogal moeite heb met deze schema's voor op te maken. M'n probleem zit namelijk dat ik niet echt versta wat een zwakke entiteit is. Ook heb ik deze uitgewerkt en vroeg me eigenlijk af of dit volledig is in jullie ogen of verre van volledig.

k9c3tv.png


Het is een extra oefening die in de cursus stond.
 

Bijlagen

  • Dia1.jpg
    Dia1.jpg
    105,5 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan