Heb ik teveel eisen voor een nieuwe printer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hallo allen.
Ik zoek een printer die kan werken vanuit android, windows7 en 8 en het liefst ook nog vanuit linux. Nu weet ik dat met name linux voor veel printers, vaak de canon, niet altijd lekker loopt door het gebrek aan de juiste drivers. En natuurlijk heb ik nog meer (teveel !!!) eisen waaraan het liefst de printer moet voldoen.
Zoals. 5 inktpatronen, zuinig inktgebruik, kleur, foto kunnen printen, wifi, inktjet, mogelijkheid tot het plaatsen van klonen, scannen en kopieren. En de kwaliteit na het printen/kopieren en scannen moet zeker aanvaardbaar zijn.
Wat mij niet veel uitmaakt (jawel dat kan ook nog) is of hij snel is, lawaai maakt en of hij een display heeft. Een geheugenkaart kunnen plaatsen is ook niet belangrijk.
Ik ga hem niet veel gebruiken maar wil hem wel het liefst vanuit alle besturingssystemen gebruiken. Mogelijk de linux dan uitgezonderd als het niet anders kan maar het liefste niet.
Als lid van de consumentenbond heb ik het hele zwikkie zo een beetje door zitten pluizen en kom niet tot een bevredigend resultaat.
Mijn computerzaak raadde mij telefonisch de canon pixma mg5550 (winkel 99€ en internet 65€) aan die alles zou kunnen (mooi niet want linux kan niet, maar oke) maar als ik dan zie bij de consumentenbond test dat hij bij weinig gebruik 430% meer inkt verbruikt bij het opstarten t.o.v. de goede printers dan schrik ik toch wel een beetje. 30 vellen uitgeprint over 3 weken kost dan 13€. Van de zotte natuurlijk.
Het is zo makkelijk als je thuis even iets kunt doen. Maar of het dat bij weinig gebruik mij dat alles waard is vraag ik mij af.
De prijs die ik in mijn hoofd had lag om de 100€. Maar met de bovenliggende wetenschap mag dat natuurlijk wel meer worden. Dat verdien je over een jaar of drie gauw terug.
Heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er suggesties uit ervaring die ik nader kan bekijken. Wie heeft een optie?
Gr. Dump.
 
In principe werken de meeste HP printers ook met linux. Ik durf zelfs te zeggen beter op linux dan windows soms. Er wordt ook duidelijk aangegeven wat wel en niet gesupport wordt. Ze zijn helaas wel vaak wat duurder.

Android heb ik helaas geen ervaring mee.
 
beste dump,

groot verhaal, en ja veel eisen.

maar voor een printer mag dat wel.

zelf heb ik onlangs de epson wf7610wd.
deze kan met android w7 w8, is met wifi, kan er foto's tot A3 formaat uitdraaien, linux is even uitzoeken.
dubbelzijdig printen , en wat voor mij een must is, is dat je papier of enveloppe via de achterzijde kan invoeren, bij de meeste printers wordt papier rond een rol gedraaid om in te voeren wat bij dikker fotopapier en enveloppe meestal een probleem is.

kijk eens op internet wat deze printer nog meer kan.( o ja, is ook een scanner tot A3 en fax mogelijkheid :thumb:)
ook van mij een aardig verhaal van mij, en belangrijk wat het kost.
is iets duurder dan jou €100, het dubbele rond de €200

kijk maar wat of deze binnen je eisen en net zo belangrijk binnen je budget ligt.

deze printer heb ik speciaal gekocht om foto's op A3 uit te draaien.

succes met het zoeken

groetjes Perry
 
Als (zoals gemeld) de printer van perryvg op wifi kan, dan kun je 'm ook vanuit Linux gebruiken, als netwerkprinter.
Overigens is de juiste/volledige type-aanduiding: WF-7610DWF

Drivers zoeken voor Linux voor dit apparaat is wat omslachtig, maar als je zoekt op 7610 op deze webpagina, dan vind je alsnog Linux drivers.
Vlgs. deze link werken die drivers (en het apparaat zelf) prima in Linux (in dit geval: Mint).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
sorry tijs voor de niet volledige info.

dat is de volle benaming.
en inderdaad kun heb aansluiten op wifi of utp en op telefoonnet voor fax.

groetjes Perry
 
Alvast hartelijk dank voor de info. Ik ga is kijken wat de specs zijn. Hebben jullie enig idee of de inktcardridges ook als kloon te koop zijn. Want dat kan soms een hoop schelen. En ja, die 200€ is een stuk meer maar met een zuinige printer is die op termijn wel terug betaald. Heb je ook een idee of hij zuinig is in het inkt gebruik?
Ik ga is kijken. Gr. Dump.
 
Overigens lijkt het erop dat die printer niet te krijgen is voor € 200, kost wat meer (bijv. bij Centralpoint.nl kost hij, incl. btw, € 226,27). Dat zul je ook zelf wel gevonden hebben, neem ik aan.

Tijs.
 
Ja, bedankt, dnties. Ik had de prijzen gezien. Ik ben er eerlijk gezegd nog niet echt uit.
Door de drukte hier ook nog niet mee verder gegaan. Ik overweeg alles nog.
Gr. Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan