• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens Kopieren ander tabblas obv een waarde VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

nlmuis02

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
12
Beste Allemaal,

Ik weet dat er al redelijk veel over te vinden is, alleen ik krijg het niet voor elkaar. Ik ben net een beetje begonnen met spelen met macro's.
Misschien kan iemand mij hierbij helpen.

Zie bijgaande workbook.

Ik wil graag dat de gegevens worden gekopieerd naar tabblad X als de waarde TRUE is. Daarnaast zou ik graag willen dat ik op de Update knop druk de gegevens worden upgedate.

ATTACH]222163[/ATTACH]

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet, Jeroen
 

Bijlagen

  • Gegevens Kopieren.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 19
Ik heb er dit van gemaakt
 

Bijlagen

  • Gegevens Kopieren(jp).xlsm
    21 KB · Weergaven: 41
Hi JeanPaul,

Thanks voor je bericht. Alleen als ik hem nu wil updaten, bijvoorbeeld als een waarde veranderd (van true naar false) of als er meer data bijkomt pakt hij hem niet meer?
Weet je daar ook nog iets op..

Het is ten behoeve van een werkbestand
 
Hey
Bij mij doet die het wel, op welke manier doe je een update
 
Als ik op Update klik, dan worden alle gegevens gewist in tabblad X. Zelfde gebeurd als ik de waardes verander en dan op update klik
Hoop dat je er iets mee kan.
 
save het bestand met een andere naam en stuur het eens terug
 
Beste JeanPaul,

Het probleem lag aan het feit dat ik de engelse versie van Excel gerbuik.
Ik ga morgen e.e.a. verder testen, maar ziet er naar uit dat het werkt :)
 
Je kan het ook met een "X" in kolom G, de "X" bekom je door dubbel te klikken in de cel, of een vinkje alles is mogelijk, terug dubbel klikken word de kolom terug leeg.
 
Beste JeanPaul en Andere,

Thanks voor de macro, ik heb van het weekend lopen ***ten om het toepasbaar te maken in mijn model, dat is mij echter niet gelukt gezien de verschillende ranges e.d.
Ik heb mijn model voor de volledigheid bijgesloten.

Als de waarde op Sheet Index in kolom W = TRUE dan moet de hele rij worden gekopieerd naar tabblad X. Daarnaast wil ik gezien het een werkbestand is de mogelijkheid om middles een knop in sheet Index, sheet X te kunnen updaten.

Ik hoop dat jij JeanPaul of iemand anders mij hier mee kan helpen, scheelt me een hoop kopzorgen :)

Grt Jeroen

Bekijk bijlage Test 02 Help mij!.xlsb
 
Aangepast op je bestand
 

Bijlagen

  • Test 02 Help mij(jp2).xlsb
    38 KB · Weergaven: 19
Koning!

Laatste vraag voordat ik deze vraag sluit, weet je ook hoe ik de formats van de cellen gelijk kan houden?
Mijn dank is groot!!
 
Het gaat om de waardes in de kolommen L t/m S, die wordt nu gezien als een error, maar moet dezelfde format overnemen als in tab Index
 
is dit je bedoeling
 

Bijlagen

  • Test 02 Help mij(jp2b).xlsb
    38,7 KB · Weergaven: 18
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan