• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikel weergeven wanneer in andere kolom bepaalde waarde staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Berichten
304
Hallo,

in bijgevoegd bestand staat in het eerste tabblad een overzichtje van artikelen. Op het tweede tabblad moeten in kolom A vanaf cel A2 de artikelen komen te staan die in kolom F een "A" hebben staan. Zelf al geprobeerd dit voor elkaar te krijgen door de formules INDEX en VERGELIJKEN te combineren, maar nog geen succes.

Heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt!Bekijk bijlage Artikel weergave.xlsx
 
Zie bijlage voor 2 mogelijke opties:
 

Bijlagen

  • Artikel weergave (1).xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 62
Bedankt voor je reactie WHER! In het voorbeeldbestand werkt het perfect, alleen wanneer ik de formule in een ander bestand wil gebruiken werkt hij niet meer. Er komt dan namelijk niks te staan. De formule die ik gebruik is:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad2!$C$2:$C$1500;KLEINSTE(ALS(Blad2!$I$2:$I$1500="A";RIJ(Blad2!$I$2:$I$1500)-RIJ(Blad2!$I$2)+1;"");RIJ()-1));"")

Uiteraard gebruik ik de formule als matrix-formule!

Zit er een fout in de formule?
 
Zo te zien is de formule correct, in de veronderstelling dat hij op rij 2 staat (zodat "RIJ()-1" het getal 1 als resultaat geeft)
 
Okee... wat bedoel je precies met dat hij op rij 2 staat en "RIJ()-1" als resultaat 1 geeft?
 
Bekijk even het voorbeeld uit post 2:
de eerste keer dat de formule voorkomt (in het gele gebied) is in cel A2, dat is toch rij 2. Hier willen we het eerste valabele resultaat neerzetten, daarna slepen we de formule naar beneden naar rij 3, 4, enz.. om het tweede, derde, enz... resultaat te krijgen.
Indien je de tabel met resultaten wil laten beginnen in cel A20 bijvoorbeeld, breng je de formule in in cel A20, maar verander je "rij()-1" in "rij()-19".
Zodoende geeft "rij()-19" als resultaat 1, zodat je het eerste resultaat in A20 krijgt.
 
Bedankt voor je reactie! Helaas werkt de formule nog steeds niet. Is het geen optie om de formule aan te passen zodat de formule kijkt of de cel "A" bevat in plaats van dat de cel letterlijk "A" is? Ik denk namelijk dat er automatisch enkele spaties achter de letter gezet worden, omdat de hulpcel ook "0" blijft aangeven wanneer er wel "A" in de cel staat. Ik weet niet of het mogelijk is dat de formule kijkt naar of er een "A" in staat in plaats van of de cel letterlijk "A" is, maar anders lijkt me dit de enige oplossing.
 
Laatst bewerkt:
test eens met KLEINSTE(ALS(SPATIES.WISSEN(Blad2!$I$2:$I$1500)="A";...
 
Hoe kan de formule aangepast worden zodat ik alle B artikelen in een werkblad krijg?
Al gelukt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan