Windows ME klonen naar nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Is het mogelijk om een pc met ME met alles erop en eraan te klonen naar een hedendaagse PC?
Sommige stuurprogrammas voor een oudere machine kunnen we niet meer krijgen en we hebben de diskette niet meer.
Dus handig zou zijn gewoon alles omzetten.
Die nieuwe pc mag daar iets anders op staan of kan je ook een pc kopen waar niets op staat?
Wij willen dat wel in een computer zaak laten doen.
Maar wat uitleg op voorhand is altijd handig.
 
Zou het niet doen, een prut OS die niet meer van deze tijd is, zal ook niet gaan werken.

Zijn sowieso geen drivers meer voor te vinden voor nieuwere machines en voor 99% kan het ook niet door de huidige moederborden.

Schaf W7 of hoger aan en laat dat de bestanden die nodig zijn over zetten.
 
Het probleem is dat de huidige pc 10 jaar oud is en begint soms na te laten.
Wat kan dan de oplossing zijn.
We kunnen moeilijk andere machines kopen.
Het is allemaal niet zo eenvoudig met die sturingen en die oude programma's maar die werken voor de rest prima.
 
Nee, dit gaat niet werken omdat de compilatie van windows en de drivers niet compatibel zou zijn met waarschijnlijk veel BSOD's tot gevolg.
Natuurlijk zal een verse installatie van zo'n oud systeem wel werken, maar geen oplossing voor je probleem.
De oplossing is alles over te zetten naar een virtueel systeem (zoals VMWareen daarop bij voorkeur windows 98se) en daarmee verder te stoeien, totdat het werkt, zo hou je de controle.
 
Ik begrijp eigenlijk alleen maar dat het niet zo zal gaan.
Hier thuis werk ik met Mac en via paralells xp voor de CadCam programma's, werkt prima.
Bestaat zo iets ook bij windows?
 
Als zo'n programma werkt zonder installatie, zal dat onder Windows ook goed gaan.
Sommige programma's doen het prima zonder installatie maar lang niet alle.
 
Dus er is geen garantie dat alles goed werkt.
Pas betalen als alles ook definitief werkt.
Sommige verkopers (winkels) hebben er geen idee van hoe kritisch deze stuurprogramma's zijn.
Bij office ed kan men keuzes maken,
 
Welke oude PC heb je? Misschien heeft iemand nog een zelfde type staan? Heb je daar wat aan?
ik heb onlangs op een 9 jaar oude pc nog Linux Mint gezet, loopt ontzettend goed, zelfs Win7 liep er behoorlijk op.

Anders:
Om welke programma's en drivers gaat het?
Mss hebben sommigen dit nog of weten we ze te vinden voor een moderne pc met bij win7 32 bits.
 
PC is minstens 10 jaar oud met ME er op.
Laatst werkte de cd rom ook al niet goed.
Het diskette station heeft het al aten afweten.
Die pc staat in het werkhuis. niet de ideale plaats en zonder beschermkast.
1 programma is aster
Verder werken we met autocad 14 LT, Cambam en Tensor.
Dit laatste zou wel werken denk ik, is met een sleutel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan