Html en database

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomL010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2014
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb een database gemaakt en wil die op een website plaatsen. Ik heb hier weinig ervaring mee en kom hier dus niet zo ver mee. Heeft iemand een voorbeeldcode?
 
Heb je teamviewer? misschien kan ik even voor je kijken ik heb nog 15 min kom anders even naar de helpmij chat! :D
 
Ik kom op de een of andere manier niet in de chat. Misschien moet mijn registratie nog verwerkt worden.

Heb geen teamviewer...
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tom,

Zover ik begrijp wil je op je website data uit je database weergeven.
Helaas is dit onmogelijk met HTML, want HTML word binnen webdevelopment alleen gebruikt voor het opmaken van website (in conjunctie met CSS).

Echter hebben een andere taal die hier wel tot in staat is. De z.g.n. Hypertext Preproccesor ook wel bekend als PHP.
PHP stelt je instaat om data uit een database te halen. Hier over zijn vele tutorials over beschikbaar.

Omdat je echter niet veel ervaring met HTML, CSS, PHP hebt zou ik je aanraden om eerst eens te kijken hoe je PHP implenteerd, binnen paar dagen/uren kun je wel een Database connectie maken.

Hier enkele bronnen voor basis kennis van PHP:
The new bostons beginners PHP tutorial
W3Schools tutorials
Codecadamy, HTML, CSS en PHP tutorials

Voor verbinding met database maken:
PHP MySqli verbinding
Nederlandse versie voor MySqli connectie

Als er verdere problemen zijn horen we het graag.

Met vriendelijke groet,


Syntasu.
 
Ik was met python bezig als ''verbindingstaal''. Daar kwam ik niet zo heel ver mee. Bedankt voor je reactie, ik ga er gelijk naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan