Wie is bekend met google tv?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Berichten
372
Onlangs zag ik in de media markt een apparaatje om middels een apparaatje van Google (althans dat staat op de verpakking) internet op tv kan brengen. Is iemand hiermee bekend en hoe werkt dit? Ik neem aan dat ook geluid mee gestuurd wordt? Het gaat mij er in 1é instantie om om youtube op tv te zetten en eventueel op de DVD recorder op te nemen.
Hier is een link naar dit stukje hardware.
https://www.google.nl/intl/nl/tv/index.html
 
Ik was totaal onbekend met dit soort hardware. Begrijp dat er veel mogelijkheden zijn en ik me dus goed moet laten voorlichten. Ik neem aan dat dit Androit apparaat niks te maken heeft met een GSM met die besturing? Die heb ik nl niet.
 
Ja en neen.
Het is dezelfde technologie als in een Android telefoon, maar je hebt hem in principe niet nodig.
Ze kunnen wel samenwerken, maar er zijn ook andere opties, bijv een bluetooth muis en of toetsenbord aansluiten.
Lees eerst goed door wat je allemaal zou moeten hebben voor jouw doel. Vooral of het nog nodig is om accessoires erbij te kopen voor de bediening en zo.
Daarvan heb ik het overzicht ook niet van.
 
chromecast heet dat ding en kost 35 euro.
Hier is er 1 in gebruik.
laptop aan en zet de beelden over naar de TV.
Heb je een ipad dan kun je alleen maar youtube verzenden.
windows laptop dan kun je alles wat je op je laptop ziet laten zien op de tv.
Letop de tv moet wel een HDMI aansluiting hebben.
 
Zo'n stickje wat andre@home zegt is wellicht een leuker alternatief.
Daar is geen pc voor nodig aangezien de stick de pc zelf is!

U kunt dan wat simpele apps en natuurlijk internet op het beeld toveren.
Enkele geavanceerdere modellen hebben zelfs een webcam waardoor uw tv een groot skype apparaat wordt!
 
Precies... das nu net de grap ervan, geen latop nodig, of je moet een oude maar nog geschikte laptop er hebben liggen.. die is dan natuurlijk gratis...
(ik heb net de pc van mijn zoon zo aangesloten, die is 8 j oud, maar doet zulke klussen nog prima en dus dan gratis; wel uitzetten na gebruik...! anders loopt de stroomteller door...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan