windows 98 valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ligical

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
2
hallo,

Vanwege het overlijden van mijn opa heb ik zijn oude computer gekregen die ook al een jaar ongebruikt op zolder staat. Nu wil ik hem eigenlijk aan de praat krijgen zodat ik er oude games op kan spelen of misschien ga ik er wel Linux op zetten. Het is er eentje die nog draait op Windows 98. Nu is het enige probleem dat hij soms opstart, maar daarna (bijna) meteen weer uitvalt. Als hij dat doet maakt de computer ook een lang piepgeluid, wat volgens mij niet helemaal goed is. Daarnaast herkent hij soms wel en soms niet het beeldscherm.
Nu ben ik iemand die wel het een en ander van computers af weet, maar ik weet niet alles, helemaal niet als het gaat om eventuele hardware problemen.

Ik hoop dat er iemand is die mij tips kan geven over waar het probleem zich bevind.

Alvast bedankt!
 
Heb je hem al eens open gemaakt en schoon gemaakt?
Ik weet niet hoe oud die pc al is en hoeveel stof er inmiddels in is verzameld.

Groeten Marcel
 
Ik heb hem al open gehad, en hij zag er best schoon uit van binnen.
Nu is het wel zo dat hij dit probleem niet altijd heeft gehad sinds ik hem heb, hij heeft een tijd goed gewerkt.
 
Kijk eens naar de condensatoren (de blauwe of zwarte uitstekende buisjes), die hebben een zilveren top, is die bol? of soms zelfs bruin?
 
Bios batterij leeg?
Zoek de handleiding v/h moederbord op en kijk welk bios erin zit en wat de piepjes inhouden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan