AVAST Antivirus / Browser cleanup tool verwijderd veel goede programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
Ik heb Avast antivirus (versie internet security) en erger mij al even over de vele pop ups die telkens op het scherm komen.

Voor mij moet een antivirus enkel de virusDB updates tonen en wanneer er een bedreiging is. Om het uur of 2 komt er wel is een pop up met o.a. "laat je computer vlotter draaien" (met betalende software) en ook een boodschap van de "browser cleanup tool".

ik zal wel een nieuwe antivirus kiezen achteraf, maar zit nog 2 jaar met deze opgescheept en voor 3 PC's.

Die Browser Cleanup Tool wou ik laten draaien maar ik probeerde vanalles, maar moest telkens door de administrator worden uitgevoerd.
ik krijg telkens 3 browser-invoegtoepassingen waar ik een beslissing moet voor nemen.

nu omdat me dit steeds niet lukte ging ik eens wat info hierover opzoeken. Blijkt dat als je die tool draaiende krijgt dat hij hele programma's verwijderd of dat je ze zelf niet meer aan de praat kan krijgen achteraf. (waaronder vele goede programma's)

Ik wou dit posten als een WAARSCHUWING en vroeg me af hoe ik die tool onschadelijk kan maken en wil deze op non-actief zetten.

Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt met deze anti virus?? ik krijg ook een rood vlaggetje dat zegt dat er geen antivirus actief is...

Wat moet ik hieraan doen?? iemand?


WIN 7 Home premium 64-bit

(p.s. : staat ook op andere fora)
 
komt vermoedelijk niet door avast, maar door een besmetting met eoa spyware, laat adwcleaner eens draaien.
 
dit is juist wat de jean adviseerd, een betalende avast geeft trouwens geen pop ups meer van reclame enzoverder,en zij er zeker van dat avast een ZEER goede antivirus is !
 
dit is juist wat de jean adviseerd, een betalende avast geeft trouwens geen pop ups meer van reclame enzoverder,en zij er zeker van dat avast een ZEER goede antivirus is !

ik geef persoonlijk de voorkeur aan Eset Nod 8 internet security ...
iedereen zal wel een favoriet hebben ej !
 
Ja klopt als ik voor betalend zou gaan kies ik ook voor eset nod 32
 
dit is juist wat de jean adviseerd, een betalende avast geeft trouwens geen pop ups meer van reclame enzoverder,en zij er zeker van dat avast een ZEER goede antivirus is !

ben je daar wel zeker van?? ik krijg regelmatig pop-ups en heb een 3-jaar gekocht voor 3 pc's
 
Ja die pop ups zijn van een andere oorsprong zijn
 
Ja die pop ups zijn van een andere oorsprong zijn

dat denk ik nu eens ni ze... zijn wel duidelijk avast pop ups... naargelang waar je surft krijg je bijvoorbeeld ook vpn aanbieding... en dude, ik ben blijkbaar niet alleen: https://forum.avast.com/index.php?topic=151506.0

tot dusver uw goede kennis van zake...

ps : ik heb al gevonden hoe het uit te schakelen... ik wil gewoon ook wijzen op de mogelijk grote gevolgen...
 
Laatst bewerkt:
dat denk ik nu eens ni ze... zijn wel duidelijk avast pop ups... naargelang waar je surft krijg je bijvoorbeeld ook vpn aanbieding... en dude, ik ben blijkbaar niet alleen: https://forum.avast.com/index.php?topic=151506.0

tot dusver uw goede kennis van zake...

ps : ik heb al gevonden hoe het uit te schakelen... ik wil gewoon ook wijzen op de mogelijk grote gevolgen...

daar kom je nu mee pas af, je was niet specifiek met je uitleg over die pop ups, daarom was de jean en ik erover akkoord dat het hier om pop ups ging die niet van avast kwamen, maar nu je pas laat weten dat het van bv VPN pop up komt weet ik dat het inderdaad avast is, en die kan je allemaal afzetten zoals jij laat weten en ik allang wist DUDE!
en wat een onzin je daar verteld met de woorden " ik wil gewoon ook wijzen op de mogelijk grote gevolgen " ???
Wat zou er dan gebeuren oooooh als je die afzet brrrrrrrrr :p
 
daar kom je nu mee pas af, je was niet specifiek met je uitleg over die pop ups, daarom was de jean en ik erover akkoord dat het hier om pop ups ging die niet van avast kwamen, maar nu je pas laat weten dat het van bv VPN pop up komt weet ik dat het inderdaad avast is, en die kan je allemaal afzetten zoals jij laat weten en ik allang wist DUDE!
en wat een onzin je daar verteld met de woorden " ik wil gewoon ook wijzen op de mogelijk grote gevolgen " ???
Wat zou er dan gebeuren oooooh als je die afzet brrrrrrrrr :p

Wel je hebt duidelijk die thread NIET gelezen. Programma's als outlook, spotify, adobe reader, nero, firefox, wmp, en games en vele andere zaken en ook de algemene werking van uw pc zijn dus in gevaar als je die voorgestelde acties toch uitvoert door die bepaalde tool...
Ik wou en ik herhaal mijn eigen, gewoon iedereen waarschuwen hiervoor. Een verwittigd man is er 2 waard...

En dude, wel vrij domme laatste opmerking van u: ik bedoel daar gewoon mee dat ge problemen kunt krijgen met die tool te draaien. Had het daar niet over de tool uitzetten, maar wel om hem te draaien. Maar ik was weeral niet duidelijk genoeg voor u waarschijnlijk... :p

EDIT: als je eerste en tweede paragraaf samen leest kan je wel degelijk concluderen dat het om avast berichten / pop ups gaat.
Tegenwoordig moet alles voorgekauwd zijn of je krijgt zulke reacties... :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Wow ik wist niet dat je zo slim was dude !
 
Laatst bewerkt:
En copy niet telkens mijn antwoord als je iets te zeggen hebt pipo !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan