• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verwijzing maken naar bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd33

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2013
Goedemorgen,

Voor mijn rapportages gebruik ik een excelrapport uit CCMA.
Ik wil een verwijzing maken naar bepaalde cellen. In de bijlage staan ze op regel 10 en regel 14, maar dit kan per dag verschillen.
Probleem is dat er geen tekst staat voor de cel waar ik naar kan verwijzen.

Weet iemand hoe ik een verwijzing kan maken ?.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor het meedenken.

gr.
Sjoerd

Bijlagen

Naar welke cellen wil je precies verwijzen, en waar moet deze verwijzing komen te staan?

Ik wil in een ander tabblad een samenvatting maken van de belangrijkste cijfers

Voorbeeld

RV Bancaire Diensten
Aangeboden 146
Beantwoord 139
Verbroken 7
Gemiddelde wachttijd 01:02
Servicelevel 61,03%

Het probleem is dat de totalen steeds op een andere regel worden weergegeven.

Dat kan je oplossen met som.als, kijk maar in het voorbeeld.
De range met cellen is nu beperkt, daar moet je wel op letten als je dit bij grotere bestanden gaat toepassen.

Bijlagen

Arliator, bedankt voor je reactie. Voor een opsomming werkt deze formule uitstekend!
Is het ook mogelijkheid om met deze formule een gemiddelde uit te rekenen. In kolom N11 wordt b.v. een gemiddelde weergegeven van N8 t/m N10 (in tijd)

Zonder het geprobeerd te hebben, zou de formule =Gemiddelde(N8:N14) je hier moeten kunnen helpen.

Nee, volgens mij werkt het niet. Het is ook een tijdseenheid, dus dat zal wel anders werken.
In kolom C van jouw bijlage zie je dat het bestand een opsomming maakt (294), terwijl daar het gemiddelde moet worden weergegeven (95,2)

In N8 t/m N10 wordt GemSkillsetBeantwtijd weergegeven. Als je op 95,2 wil uitkomen kan je prima de formule van @Arliator gebruiken (wel even de kolom aanpassen naar D).

Vraagje: hoe combineer ik de formules ?
In de ene regel moet excel een opsomming maken en in de andere regel een gemiddelde uitrekenen.

Alvast bedankt voor jullie reactie

Je wilt 1 gecombineerde formule maken die de ene keer een opsomming maakt en de andere keer een gemiddelde?
Lijkt me lastig.
Je kan ook in de regel waar een opsomming moet komen de som.als formule gebruiken en waar het gemiddelde uitgerekend moet worden de =gemiddelde formule.
Dat lijkt mij het meest simpele.

Hoi Arliator, nee per regel mag de formule anders zijn. Zou jij de formule wellicht even uit kunnen schrijven
1) voor opsomming
2) voor een gemiddelde

Kom er niet helemaal uit. Alvast bedankt

Voor een opsomming staat in het voorbeeld iets, dat is
Code:
=SOM.ALS(Sheet1!$B$8:$B$14;A2;Sheet1!$C$8:$C$14)
De ander is in het draadje gegeven
Code:
=GEMIDDELDE(C8:C14)
Maar waar wil je deze formules neerzetten?
Hoe weet de formule wanneer is opgeteld moet worden en wanneer dat hij moet middelen?
Volgens mij moet je dat zelf aangeven en dan kan je je volgens mij redden met deze formules.
De tijden in kolom K zijn trouwens tekst, daar zal deze formule niet op reageren.

Ik heb een tabblad uitwerking toegevoegd. Hier laat ik zien hoe ik de de formules wil gebruiken. Zou je hier nog even naar kunnen kijken ? Alvast bedankt

Bijlagen

Is die 1:02 een berekening? Of staat dat getal daar en moet er naar verwezen worden?
Want het is geen gemiddelde van de bovenliggende getallen, net als de 61.03.
Als het wel gemiddelde moeten zijn, dan heb ik voor de tijd een extra kolom (T) aangemaakt, met dit resultaat.
De andere getallen kan je op dezelfde manier berekenen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zie inderdaad dat het geen gemiddelde is van de bovenliggende getallen.Ik wil wel een verwijzing maken naar dit getal (alleen de locatie kan elke keer anders zijn)
Heb je een idee hoe ik die formule kan maken ?

Als de enige referentie de lege cel in kolom A of B is, weet ik even niet hoe je dat met een formule kan oplossen.
Dan kom je in het programmeren terecht, vraag is of je dat wilt.
Wellicht dat iemand anders weet hoe je dit in een formule kan oplossen?

Ik denk dat het een gewogen gemiddelde is. Alleen met dit voorbeeld is niet te rekenen dus dat ga ik niet uitzoeken. Dus plaats een voorbeeld met getallen en zonder al te veel opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan