Avast niet aan de gang te krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sky

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Berichten
34
Hallo

Sinds enige tijd heb ik een virus, dit is vermoedleijk binnengekomen met een popup van Mc Afee. Ik had Avast op de PC staan, maar die werkt niet meer. Van het weekend SuperAntispyware gedownload en die vond heel veel troep. Avast verwijderd en opnieuw geinstalleerd, avast doet echter niets. Hoe krijg ik weer een schone PC?
 
welkom op helpmij.

het beste is dat je een schone windows op je pc doet
 
@pcfreak1997
Nou nou, meteen je PC helemaal opnieuw installeren is wel erg rigoureus zonder eerst andere opties geprobeerd te hebben.
Werkt (vaak) wel maar is in de meeste gevallen totaal onnodig.

Om te beginnen kun je proberen om met DEZE tool Avast te verwijderen.

Kijk daarna HIER eens, en doorloop alle stappen.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Reactie

Bij het deinstallaren van Avast in de veilige omgeving bleef de PC hangen bij aswFW.sys. Na 8 minuten wachten heb ik het de installeren maar
afgesloten. Ook het programma van Malware krijg ik niet geïnstalleerd op de PC.
Na enige tijd vraagt het programma afbreken, opnieuw of negeren, waarbij negeren niet aanbevolen wordt. Het zou fijn zijn als ik dit virus weg zou
krijgen zonder dat de hele PC geformatteerd en opnieuw ingericht hoeft te worden.
======================================================

Ik ben al een stuk verder met de oplossing. Ik heb eerst AVG gedownload en dat programma heeft 4 van de 5 bedreigingen verwijderd. Daarna kon ik Avast weer opstarten en uitvoeren. Die vond geen bedreigingen maar wel een aantal archiefbestanden waar het programma niet bij kon komen. Daarna kon ik het anti-malware programma downloaden (wat gisteren dus niet lukte), installeren en laten draaien. Toen dat gebeurd was heb ik het Anti Spyware programma ook laten draaien.
Zit ik dus nu nog met 1 virus waar ik nog niet van af kan komen. Wie weet een oplssong zonder dat ik de PC opnieuw moet inrichten?
======================================================
Weer iets verder: gisteren AVG gedraaid in de veilige modus, dat hielp niets. Vandaag is de harde schijf door de afd. ICt aangesloten op een andere, opgestarte computer en daarmee is de harde schijf gescand. Er is hiermee onder andere een trojaans paard mee opgeruimd.Direct na het scannen AVG weer opgestart en prompt kwam er weer een melding dat er 1 bedreiging was, je zou er bijna wat achter gaan zoeken. Verder Microsoft Security Essentials geinstalleerd (eerst alle andere programma´s verwijderd) en een volledige scan uitgevoerd. Nu gaf dit programma dat dat er 6 mogelijk ernstige bedreigingen waren (in java).
De revo installer heb ik niet uitgeprobeerd, men geeft aan dat je een ervaren gebruiker moet zijn en dat ben ik dus niet.
Voorlopig maar even aankijken hoe het verder gaat. Iedereen die reageerde+ bedankt voor de tios.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan