doorvoeren van datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
113
Hallo

kan iemand me op weg helpen hoe ik een datum kan doorvoeren met een macro ?

Ik heb een bestand waarin ik met een macro een selectie van een ander werkblad importeer, en deze data wordt geplakt in de B kolom onder de laatste cel, in kolom A staat de datum, dit wordt wekelijks aangevuld met nieuwe gegevens, dus per nieuwe blok data dat daar geplakt wordt, moet de nieuwe datum komen, dus de laatste datum + 7 dagen, en deze moet dan doorgevoerd worden tot de laatste rij met gegevens.

Hoe pak ik het aan om de laatste datum te laten opzoeken in kolom A en daar 7 dagen bij te tellen ? En dit moet dan doorgevoerd worden naar alle rijen van de nieuwe data.


voorbeeldje Bekijk bijlage testbestandje.xlsx in bijlage maakt het hopelijk wat duidelijker. de blauwe tekst is de gegevens die al in de file staan, de groene tekst zijn de nieuwe gegevens, en het geel gemarkeerde is wat ik wel krijgen met behulp van een macro, dus laatste datum van blauwe blok + 7 dagen

Ik ben nog niet lang bezig met macro's schrijven, dus nog veel te leren :)

Bedankt !
 
Hoe je het in je macro wilt gebruiken weet ik niet en wordt uit je voorbeeld document ook niet duidelijk, maar die laatst gebruikte datum in kolom A ophalen en daar 7 dagen bij optellen kan als volgt:
Code:
    Dim LrowA As Long
    Dim LdatA As Date

    With Sheets("Blad1")
        LrowA = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
    End With
    LdatA = Cells(LrowA, 1) + 7

De variabele LdatA bevat nu de nieuw te gebruiken datum.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht aan zoiets Ed.
Code:
Sub hsv()
Dim LrowA As Long, LrowB As Long
With Sheets("Blad1")
 LrowA = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
 LrowB = .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row
   If LrowA <> LrowB Then
    .Cells(LrowA, 1).Offset(1).Resize(LrowB - LrowA) = .Cells(LrowA, 1).Value + 7
   End If
  End With
End Sub
 
Keurig :thumb:
Het is aan TS om te gebruiken wat nodig is maar in die leerfase is het zeker leuk om meerdere mogelijkheden te zien :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan