Access formulier tekstveld invoegen per record

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco95

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2014
Berichten
3
hallo,

Ik heb een formulier gemaakt in Access met hierin aan 15 tal vragen, deze worden beantwoord met een cijfer en hieruit komt per onderdeel een cijfer en uiteindelijk een gemiddelde.
Nu wil ik onderaan het formulier een tekst veld invoegen als opmerkingen, waar nodig kan de gene dan een opmerking invoegen.
Alleen dit moet per record apart blijven wanneer ik nu een tekst veld invoeg komt op elk record de zelfde tekst te staan dit wil ik alleen niet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen bij voorbaat dank.
 
Ik snap niet helemaal wat je probleem is. Ik vermoed dat je het formulier hebt gebaseerd op een tabel, anders zou je het probleem ook hebben gehad met de verschillende cijfers, en daar heb je zo te lezen geen last van. Als je de cijfers wél opslaat, dan wil je het opmerkingsveld toch ook opslaan? Ergo: dan heb je daar toch een veld voor gemaakt in je tabel? Dan hoef je alleen maar dat veld naar je formulier te slepen uit de lijst met velden.
 
hallo,

dank voor u reactie,
bij het invullen van de cijfers gaat het wel goed.
Alleen het tekst veld kan ik niet per record wijzigen wanneer ik bijvoorbeeld op record 1 een opmerking plaats dan komen die automatisch op alle records te staan dit wil ik niet dit moet afzonderlijk blijven.
Voorbeeld: record 1 staat bij opmerkingen 'Voorbeeld' en bij record 2 staan geen opmerking genoteerd en bij record 3 wil ik graag als opmerking bijvoorbeeld 'test'.
Wanneer ik nu in een tekst veld als opmerking bijvoorbeeld 'Voorbeeld' intyp komt dit op elk record te staan dit wil ik alleen niet.

mvg
 
Je herhaalt je vraag, maar geeft geen antwoord op de mijne. Nogmaals mijn vraag: heb je wel een veld aangemaakt voor de opmerkingen?
 
Idd, ieder record moet dan gewoon een uniek veld bijv "opmerking" hebben...
Dan kan je ervoor kiezen om op het formulier wel of geen opmerkingen in te vullen.
Wil je opmerkingen helemaal onafhankdelijk ("anoniem") hebben tov de records, dan moet je een aparte tabel hebben met een veld opmerking.
En dat veld komt weer ipv het andere veld in het formulaier te staan.
Maar ik krijg het idee dat je dit niet wilt..
 
En om even duidelijk te maken waarom je nu de opmerking op elk record ziet: je hebt een onafhankelijk tekstveld gemaakt. Dat veld vul je vervolgens met tekst, maar omdat dat veld niet wordt opgeslagen in een record, blijft de inhoud staan zolang het formulier open is. Het is dus ook zo dat als je het formulier sluit, de tekst weg is. En dat je de volgende keer dat je het formulier gebruikt weer overnieuw kunt beginnen. Het is nogal elementair dus, je probleem. Je moet, als je gegevens wilt opslaan, een tekstveld koppelen aan een tabelveld. De makkelijkste manier heb ik je ook al gegeven.
Overigens snap ik van deze opmerking van andré ook niks ;)
Wil je opmerkingen helemaal onafhankdelijk ("anoniem") hebben tov de records, dan moet je een aparte tabel hebben met een veld opmerking.
Wat is een anoniem veld nu weer? :D
 
"anoniem' : als je de opmerkingen dus opslaat in een aparte tabel, die geen relationeel verband heeft met de andere tabel, dus alleen de opmerkingen obv invoer in een tabel na elkaar opslaat.. kun je niet meer herleiden bij welk record het hoorde ... alleen als je er een paar van die record hebt zou je nog kunnen gokken.
Het formulier zorgt ervoor dat het op de juiste plaatsen ingevuld wordt...
Maar zoals gezegd .. ik denk niet dat dit de bedoeling was....
 
Dat is niet anoniem, maar doolhofpolitiek :). Of, in database termen, een cartesisch product.
 
Aha... de matrixen.... ;)
Ooit nog eens meer geavanceerd (Hamaker toestanden) gebruikt om de toestand van een electron in banen om een atoom te beschrijven...
Dat moest toen nog met ponskaarten.... ;)
 
Zolang de elektronen de smaak van mijn whiskey niet vernaggelen vind ik alles prima :). Maar om bij de vraag te blijven: het lijkt mij duidelijk dat TS de opmerkingen wél wil opslaan bij zijn gegevens.

Voorbeeld: record 1 staat bij opmerkingen 'Voorbeeld' en bij record 2 staan geen opmerking genoteerd en bij record 3 wil ik graag als opmerking bijvoorbeeld 'test'.
Dus moet er een veld voor de opmerking zijn in de tabel, en dat veld moet dan op het formulier zijn. Als het veld er al staat (gezien de vraag) kun je dat veld later uiteraard nog koppelen aan een later aan te maken veld in de tabel door bij Besturingselementbron alsnog het veld te selecteren. Dan is de koppeling achteraf tot stand gekomen.
En meer kan ik toch echt niet maken van deze vraag :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan