Acer beeldscherm geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduel

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2011
Berichten
35
Geen beeld

Mijn Acer LCD monitor, type AL2017 geeft geen beeld.
Pas na een aantal (willekeurige) mislukte pogingen via de toetsen onder het scherm (Auto/</>/Menu) start hij op, meestal in de Administrator-versie.

Wie kan mij (80+) helpen?
 
Hallo

Geen flauw idee hoe oud dit scherm is ...

Indien reeds gedateerd , en met deze symptomen , vermoedelijk een voedingsprobleem.

Als dit scherm koud is , heeft deze zo goed als zeker deze symptomen.

Als deze dan opgewarmd is , zo goed als zeker niet meer , of toch veel minder ???

Mocht dit kloppen , is dit slechts een bevestiging van dit vermoeden.

Peter
 
Als hij eenmaal werkt zijn er geen problemen meer. Hij is inderdaad van 2006, maar niet intensief gebruikt.
Geen spelcomputer geweest. Ben de enige gebruiker.

Moet toch nog wel iets aan te doen zijn?
 
Gezien de leeftijd is het maar de vraag of iemand hem nog in reparatie wil nemen. Bovendien zullen de kosten snel zo hoog zijn, dat je liever een nieuwe monitor koopt. Of natuurlijk een tweede handse van bv. Marktplaats. Ik heb niet gekeken, maar ik denk dat het aanbod groot is.
 
Hallo

"Moet toch nog wel iets aan te doen zijn? "

Uiteraard is dit te herstellen ....

Op de primaire voedingsprint (rechts v/d netentree) , zitten er een 8 tal condensatoren.

Controleer deze (of laat deze controleren).

Mochten deze bol staan , of lekken , is dit uiteraard snel vastgesteld.

Mocht er 1 defekt zijn , is het het veiligste om deze alle 8 te vervangen.

Gebruik wel hoge t° exemplaren ... deze zijn waarschijnlijk ook nu gemonteerd.

Qua onderdelen prijs , kosten deze slechts enkele €.

De goedkoopste oplossing zal uiteraard zijn , als je iemand kent in uw lokale kennissenkring met ervaring in deze materie (solderen/desolderen).

Hoe veel men durft te vragen om dit te laten doen ???

peter
 
Laatst bewerkt:
VDK_P: Als het mijn monitor was zou ik het ook zo aanpakken. Althans, even kijken of er iets aan te zien is. Gerede kans is echter ook dat het een van de powercomponenten is. Dat zie je dan al niet aan de buitenkant. Ook dat is natuurlijk eenvoudig te herstellen. Echter niet iedereen heeft twee rechter handjes en kijk op elektronica:)
Ik meen me ook te herinneren dat de periode van slechte C's iets later lag, maar ik kan me vergissen. Aan de andere kant, die dingen worden wel altijd tot de grens gebruikt en na zoveel jaren drogen ze ook uit.
Conclusie: Ben het met je eens dat er waarschijnlijk wel wat aan te doen is, maar het zal afhangen van het vinden van een handig iemand. Ik ben er van uitgegaan dat OT afhankelijk is van een reguliere reparateur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan