Macbook laadt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joell94

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2012
Berichten
14
Ik heb een macbook uit 2009 van 13 inch. Ik gebruik die heel vaak. Helaas was mijn lader laatst kapot en heb ik hem ongeveer 2 weken niet gebruikt. Ik heb vandaag een nieuwe lader gekocht. Maar wat bleek hij laadde niet op. Ik kan me macbook alleen gebruiken als ik me oplader gebruik. Vervolgens kijk ik naar me batterij en daar staat de tekst: (Niet bezig met opladen). Dus op het moment dat ik mijn oplader eruit trek gaat me macbook uit. De staat van me batterij is: vervang nu. Maar heb dit al heel lang, dus ik denk niet dat dat zomaar het probleem is.
Is er iemand die ongeveer hetzelfde probleem heeft gehad of eventuele oplossingen ervoor weet?
Het zou me heel erg helpen, aangezien ik deze mac veel voor school gebruik
 
Hallo

"macbook uit 2009 "

Gemiddeld gaat een l.i.o.n. battery 3 jaar mee.

Zo goed als zeker is deze batterij defekt , zeker mits je de foutmelding krijgt "De staat van me batterij is: vervang nu"

De beveiliging in de batterijpack ziet dat er 1 of meerdere cellen defekt of misschien zelfs kortgesloten zijn , en weigert deze op te laden... (brandgevaar/ontploffigsgevaar).

Geen flauw idee of deze batterij zelf eenvoudig te vervangen is of dat dit toestel moet worden gedemonteerd.

Een mogelijk goedkope bron voor een vervangbatterij is e-bay.

Zo goed als zeker zal een origineel exemplaar duurder zijn.

Zoiets:

http://www.benl.ebay.be/itm/Recharg...cessories_LaptopBatteries&hash=item3ceb93d8b6

Neem uiteraard eerst kontakt op met de verkoper om zeker te zijn dat deze wel geschikt is voor uw toestel.

Peter
 
Inderdaad, deze batterij is aan vervanging toe. Hoewel het eigenlijk niet zoveel kwaad kan om gewoon een nieuwe via eBay te kopen
zou ik toch eens langs gaan bij een PC winkel. Misschien is er iets kleins aan de hand en is het zo op te lossen!
 
Je batterij zal defect zijn. Dit werd immers ook al een tijd aangegeven.

Imitatie batterijen zou ik niet nemen, kans is namelijk groot dat deze niet werkt of dat je hiermee iets anders defect maakt (logicboard/magsafeboard/oplader) en dan heb je weer kosten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan