Foto op canvas

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Berichten
1.339
Beste Helpmij-ers,

Aangezien ik geen ervaring heb met het op canvas (doek) laten zetten van een foto, vraag ik uw hulp.
Met mijn telefoon maak ik foto's met een breedte van 3840 en hoogte van 2160, dat is 16:9.

Als ik een website als http://www.herinneringenoplinnen.nl als voorbeeld neem, vragen ze aan mij een grootte in centimeters. Mijn vraag is nu, wat zou voor een foto de beste resolutie zijn op doek? Met andere woorden, welk formaat zal ik aanhouden?

Ik wil het liefst niet meer uitgeven dan vijf tientjes, het wordt (en blijft...) een Sinterklaascadeau. Informatie en suggesties voor andere aanbieders zijn dan ook meer dan welkom. Het liefst een dik profiel (ik zag o.a. 4cm voorbij komen).


Met vriendelijke groeten,

Mike
 
Laatst bewerkt:
Een foto moet minimaal 250KB zijn, hoe hoger hoe beter uiteraard, advies van hun is de foto op de hoogste kwaliteit te maken. Dit ivm het uitvergroten.
Je kan ze altijd bellen/mailen voor gratis advies over de kwaliteit van de foto.
Als een foto niet geschikt blijkt bij de aanvraag, krijg je altijd een mailtje van hen met de vraag een nieuwe geschikte foto te sturen met de reden waarom de foto niet geschikt was.
 
Hoi Jackall,

Duidelijk. Heb je ook tips over welk formaat ik zal aanhouden met mijn budget?

Alvast bedankt,
 
Tja, dat moet je zelf bekijken, 30x40 of 40x40 is waarschijnlijk wel het meest gebruikte formaat.
Neem aan dat je voor een sint dingetje niet tot het spandoekformaat wilt gaan. :D
 
Hoi Jackall,

Na wat overleg met collega's ga ik toch voor een wat groter formaat.
Het blijft een speciaal cadeau voor speciale mensen ... :p
Ik ben nu een lijst aan het maken van online aanbieders wie het goedkoopst is en ga het straks bestellen.
Mocht je nog advies hebben, hoor ik het graag.

Voor nu is de vraag opgelost. Bedankt!


Mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan