Range opslaan als afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornCl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
30
Hallo,

via VBA Excel heb ik een loop opgezet waarin er een e-mailtje wordt gemaakt met een persoonlijke aansprekeing, attachment, en een grafiekje.

Nu zou ik de grafiek ( = is een afbeelding die werd gemaakt van een grafiek uit excel) vervangen door een range (een vast aantal kolommen en rijen uit een excel document). Alleen lukt mijn code niet meer. Iemand een idee wat ik verkeerd doe? het stukje code waarop hij bugt is waar ik vraag om de range op te slaan als afbeelding op mijn C-schijf


ThisWorkbook.Sheets("KPI").CurrentRegion.Range.Export Filename:="C:\Users\10118574\Documents\KPI_LC2700_1.jpg", FilterName:="jpg"

voor de chart werkt dit wel met volgende code :

ThisWorkbook.Sheets("dashboard").ChartObjects("Chart 10").Chart.Export Filename:="C:\Users\10118574\Documents\KPI_LC2700_2.jpg", FilterName:="jpg"

bedankt voor de feedback
Bjorn
 
Bjorn,

Het Range object kent geen export als objectlid en zal dus nooit kunnen werken.
Kijk voor jouw probleem eens naar het objectlid Range.ExportAsFixedFormat om een range in een PDF bestand op te slaan
of naar Range.CopyPicture om een afbeelding naar het klembord te kopiëren waarna je deze naar een bestand kan wegschrijven.

Veel Succes.
 
Er blijkt toch een workaround mogelijk te zijn. Ik heb getracht dat na te bootsen in het bestand in bijlage. Het is gebaseerd op http://software-solutions-online.com/2014/05/07/excel-vba-save-table-as-jpeg/ , alleen heb ik niet kunnen werken met de AddChart methode omdat ik Excel 2003 gebruik. Datheeft me verplicht om via een Chartobject-object te werken in plaats van via een Shape-object.
De witte rand omheen de figuur heb ik evenmin kunnen wegwerken. Er blijkt een verschil te zijn tussen de afmetingen van het Chartobject-object en de Chart-Area. Als ik de afmetingen van die Chart-Area wil wijzigen geeft dat een foutmelding. Geen idee hoe dat op te lossen.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • SaveRangeAsImageFile.xls
    31 KB · Weergaven: 129
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan