Javascript Random nummer naar CSS Style

Status
Niet open voor verdere reacties.

iforczz

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
31
Hallo iedereen,

ik ben bezig met een animatie, deze animatie moet een willekeurige delay krijgen en nu heb ik de animatie de class .animatedOut gegeven, toen heb ik deze code geschreven:

[JS]
var delay = $(".animatedOut");
var min = 2;
var max = 5;
var random = Math.floor(Math.random() * (max - min + 1)) + min + "s";

function randomDelay() {
$(".animatedOut").css("-webkit-animation-delay", random);
$(".animatedOut").css("animation-delay", random);
}[/JS]

de "s" achter de Math.random is voor de animation delay want deze moet aangegeven worden in seconden, s dus

Kan iemand mij helpen hoe ik deze code goed kan krijgen?

Alvast bedankt
 
Ik zie niet dat je de functie "randomDelay" aanroept, klopt dat?
 
Zie antwoord van The Devil. Daarom vermoed ik dat de regel met "var random" als 1e regel in de functie moet staan. Als je dan de functie aanroept zal op dat moment een random waarde worden gegeven.
 
Zie antwoord van The Devil. Daarom vermoed ik dat de regel met "var random" als 1e regel in de functie moet staan. Als je dan de functie aanroept zal op dat moment een random waarde worden gegeven.

Dat maakt in feite niet uit, omdat random als globale variabele gedeclareerd is zal hij binnen de functie ook bekend zijn. Er wordt nu wel een willekeurige waarde gegenereerd maar omdat randomDelay nooit aangeroepen wordt, doet de functie niets :)
 
@The Devil
Mijn kennis is hier waarschijnlijk niet toereikend bij Javascript.
Vraagje: als bijvoorbeeld met een click event de functie meerdere keren wordt aangeroepen, wordt dan telkens een nieuw random getal gegenereerd binnen de functie omdat var random een globale variabele is?
 
Dat zal alleen gebeuren wanneer je in dat click-event steeds opnieuw een waarde toewijst aan de random variabele. Zolang hij buiten die functie gedeclareerd wordt zal hij 1x gegenereerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan