mkbs_statpress opschonen/leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kakysan

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Berichten
27
Hallo, ik heb een vraag.
Ik heb een wordpress website draaien bij een hosting bedrijf. Ik heb niet zoveel data (250 mb) opslag (wat ik ook niet nodig heb voor voornamelijk tekst). Maar van de week kreeg ik toch een waarschuwing dat mijn data limiet was bereikt. Nadat ik hierover een vraag had gesteld (hoe dit nou kan omdat ik voornamelijk tekst heb) kreeg ik het volgende antwoord:

Best Karel,

Er zit een tabel in uw SQL database met de naam mkbs_statpress.
Hierin staan rijen met gegevens, wie, met welke browser en welke versie browser uw website bezoeken (zeg een soort van logging).
Dit is een standaard onderdeel in MySQL.
Als u deze niet tijdig opschoont zal deze na mate van tijd groeien. nu bezit deze tabel 178 MB.
Als u inlogt op Cpanel kunt u naar beneden scrollen en onder database "phpMyAdmin" klikken.
Navigeer aan de linkerzijde naar mkbs_statpress en verwijderd vervolgens in de rechterzijde de rijen.


Nu kan ik dit prima zelf doen, maar ...Er zitten 773395 regels in deze database. En je kan maar met phpmysqu per 500 regels verwijderen (dan ben je een tijdje bezig hoor !!!).
Is er geen snellere mogelijkheid ? Ik heb al een plugin (wp_optimiz) geinstalleerd in wordpress, maar die maakt niet de mkbs_startpress schoon.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft !

Groeten van Karel,
 
Beste Karel,

Alles in een keer leegmaken doe je door in PHPMyAdmin naar je database te gaan en in het tabje SQL de volgende code in te voeren:

Code:
TRUNCATE TABLE mkbs_statpress;

Dit verwijdert wel AL je statistieken, gezien deze tabel wordt gebruikt door de plugin Statpress. De plugin heeft tegenwoordig een optie om oude gegevens automatisch te verwijderen voor hostings met beperkte schijfruimte; als je dit aanzet kom je dit probleem in de toekomst ook niet meer tegen.

P.s. Misschien is Google Analytics een betere optie voor je?

M.v.g.

Tim de Lang
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor de tip.
Hoewel mijn disk data nog op het oude niveau staat in mijn control panel (vertraging tijd ??) verwacht ik dat dit straks goed staat want de database is leeg.
Ik heb gelijk de plugin startpress uitgezet want ik gebruik al Google Analytics.

Groeten van Karel,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan