Pagina met quizvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelmoesje

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
42
Hallo,

Komend weekend hebben we surprise avond. Nu ben ik al een tijdje bezig om iets te bedenken voor degene wiens lootje ik heb getrokken maar dat viel niet mee. De persoon is redelijk slim en nu dacht ik dat het leuk was om hem een soort van quiz te laten maken en dat bij een goed antwoord hij een link krijgt naar de vindplaats van het cadeau.

Dus hij moet naar een website gaan waar een vraag gesteld wordt (een open vraag). Als hij het antwoord goed heeft gaat hij automatisch naar een andere pagina waar hij een tip over het cadeautje krijgt en tevens weer een nieuwe vraag moet beantwoorden. Als hij die vraag goed heeft gaat hij wederom naar een nieuwe pagina met een tip en weer een nieuwe vraag. Heeft hij een antwoord fout, krijgt hij alleen de melding dat het antwoord fout is.

Is er iemand die me hierbij kan helpen? Ik kan wel een heel klein beetje HTML maar absoluut geen java of php of dat soort dingen.

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Een open vraag?

Hoe bepaal je of het antwoord op een open vraag goed of fout is?
 
Wat ik bedoel is dat het geen multiple choice vragen zijn, maar open vragen. Maar dan wel een open vraag waar maar 1 antwoord mogelijk is. En dat antwoord zal dus ergens in de code moeten staan. Bijvoorbeeld, de vraag zou kunnen zijn: Hoeveel is 5 + 5 ?
 

Ja? Dus?

Dat is wat ik zeg.


Vraag die altijd begint met een vragend voornaamwoord: wie, wat, waar, waarom, waarmee, waarvoor, welke, hoe, hoe vaak, hoeveel.

Hoeveel is 5 + 5 ?



Op een open vraag kan de klant een uitgebreid antwoord geven.

Ik denk dat het antwoord ergens tussen de 9 en 11 zit, maar zeker weten doe ik het niet. Het zou ook zomaar tussen twee andere getallen kunnen liggen. Etc. etc.

Bovenstaande is een uitgebreid antwoord op de vraag.



Je weet van tevoren het antwoord niet; het antwoord is open.

Het antwoord is 9. Het antwoord is 425. Het antwoord is 4. Het antwoord is 987,754.

Dus je weet het antwoord van tevoren niet.



Oftewel, conclusie. Ik heb gewoon gelijk als ik zeg dat het een open vraag is. ;)



Nu nog iemand vinden die me kan helpen in plaats van iemand die de taalpurist wil uithangen.... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan