Foto's op dvd hebben zwarte rand op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Het programma dat ik gebruik is Magix foto's op cd dvd 9

Ik heb al meerdere keren, zo'n 10 jaar doe ik dit al, een dvd gebrand van een met Magix gemaakte slideshow maar nu zijn ineens de foto's niet meer beeldvullend op tv.
Ik vink aan 4:3 beeldvullend en de foto's hebben het formaat 3456x1944.

De foto's in de slideshow met muziek zijn altijd beeldvullend alleen nu niet meer.
Als ik de avi afspeel op mijn laptop dan is het beeldvullend. De avi afspelen op mijn mediaplayer, wdtvlive die normaal avi afspeelt, kan deze echter niet afspelen en daarom maak ik er met magix een dvd van. En als ik dat heb gedaan hebben de foto's dus rondom een zwarte rand.

De avi, waarvan ik niet begrijp waarom de mediaplayer die niet afspeelt, onbekend bestand zegt hij dan, is 20 gb en de dvd die ik er van maak is maar 1gb en dat snap ik dus ook niet want dan wordt alles toch ook wel erg verkleind?

Mijn vraag is waar komt die zwarte rand vandaan?
Of is er een programma waar je makkelijk een slideshow met muziek van foto's maakt die mijn mediaplayer wel afspeelt zonder zwarte rand?
Of is er een makkelijk programma dat een dvd/iso kan maken van mijn avi?

Ik hoop op tips.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via Magix geprobeerd om erachter te komen wat er mis gaat. Het probleem is niet bekend maar als ik de gemaakt avi kan afspelen op mijn mediaplayer dan is het opgelost want dat is veel makkelijker en scheelt me ook een hoop werk want dan hoef ik er geen dvd van te maken. Want de gemaakte avi kan ik volgens hen niet afspelen op de mediaplayer, zo lieten ze me weten, omdat een zelf gemaakte avi alleen af te spelen is op je laptop of computer omdat de WDTVLIVE andere codec gebruikt. Ik kan de slideshow wel exporteren als MP4, die zou dan volgens hen wel door de mediaplayer af te spelen zijn, maar daar moet ik dan een betaalde plugin voor bestellen. Dat maakt me niet maar.....

Mijn vraag is nu is een MP4 beter als mpeg en is de kwaliteit van een MP4 vergelijkbaar met een avi?
Misschien dat iemand me hier een antwoord op kan geven?
 
Google maar eens op video formaten, het verschil zit hem niet zo zeer in de kwaliteit maar in de compressie en wie het heeft ontwikkeld.
mp4 heeft een grotere compressie dan mpeg of avi ,dus ideaal om langere films op internet te verzenden.
alleen is mp4 ook weer storingsgevoeliger wat ruis met zich mee kan brengen.
De beste kwaliteit voor jou foto's is om je afbeeldingen via de WDTlive gewoon in jpg te doen, immers hoef je dan niet eerst een video bestand te maken.
hoe meer bewerkingen hoe meer verlies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan