Problemen met Voip bij mijn schoonouders

Status
Niet open voor verdere reacties.

JLL

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
10
Goedenavond,

Mijn schoonouders hebben problemen met telefonie dus wilde eerst de aansluitingen controleren maar kom er niet uit.
Nu is mijn vraag is alles goed aangesloten.Het oranje kabeltje gaat van de POTS analoog naar het modem (FON1) (Fritzbox) zoals op de foto's te zien is.
Het originele kastje van KPN wat naast de POTS analoog hangt is leeg.
Verder gaan er geen draadjes naar het modem toe.
In de POTS analoog (aansluiting modem) zit het draadje dat onder de grond vandaan komt (ik vermoed vanaf de glasvezelmodem in de woonkamer). Dat zwarte draadje is gesplits maar is inprincipe hetzelfde draadje wat onder de grond vandaan komt.

altAivtmi30Tm44WbHivmHki5m57Yabgqld46tCWBxDmpUY.jpg
altAu-mP35pCuo8-EHgW6GI0aTypR7AJQz6OCdFrauP8hnA.jpg


Internet en TV werken goed!

Ik hoop dat jullie mij/ons kunnen helpen ;-)

Alvast bedankt!

Groeten,

Jelle van de Glind
 
Als TV en internet via glasvezel komt..... komt de telefoon dan ook niet via de glasvezel?
Dat pots kastje is dan voor de oude situatie???? Dus bij ADSL/VDSL????

Zoja.... dan moet je de telefoon op de glasvezelmodem/router aansluiten... zie handleiding die daar bij zit.

Of zit de telefoon nog wel op de oude situatie? Dan kun je de telefoon zonder splitter rechtstreeks aansluiten.
Dus je moet eerst weten wat ze hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er niet heel veel verstand van Andre maar dat klinkt wel logisch inderdaad.
Op de zwarte splitter staat iets met ISDN dus lijkt me inderdaad nog van de oude situatie.
De andere grijze kabels die in de modem zitten komen van boven... Dus ik denk dat mijn gedachte niet klopt dat de kabel van beneden komt maar van boven aangezien ze wel internet en tv hebben wat ook via de glasvezel verloopt :eek:

Ik heb inmiddels wel voor elkaar gekregen dat de DECT-telefoon zich heeft aangemeld bij de modem. Als ik op DECT druk gaan de 3 DECT telefoons over. DIt lijkt dus wel goed te zijn!
Zal vandaag de provider even bellen i.v.m. de bereikbaarheid. Misschien dat daar dan nog iets niet goed zit?
 
heeft alles eerder wel gewerkt?
Als dat zo is heeft er iemand dan draden er uit gehaald of verwisselt?
Als dat laatste niet het geval is dan zal het probleem waarschijnlijk buitenshuis liggen of er zit een defect in je modem.

Groeten Marcel
 
Probleem opgelost.
De portering bleek een enorme vertraging te hebben opgelopen
Sinds gistermorgen werkt alles.
Dinsdagmiddag een betere helpdesk medewerker aan de lijn gehad..er was iets in het modem nog niet geactiveerd.
 
Probleem opgelost.
De portering bleek een enorme vertraging te hebben opgelopen
Sinds gistermorgen werkt alles.
Dinsdagmiddag een betere helpdesk medewerker aan de lijn gehad..er was iets in het modem nog niet geactiveerd.

Als TV en internet via glasvezel komt..... komt de telefoon dan ook niet via de glasvezel?
.......
Of zit de telefoon nog wel op de oude situatie?
.......
Dus je moet eerst weten wat ze hebben.
Het was dus toch situatie nummer 1... vandaar mijn vragen, waar ik maar deels antwoord op kreeg..
Gelukkig nu opgelost. :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan