Ap client naar switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

twenteboy1986

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
148
Goedenmorgen.

Ik heb een acces point op client mode aangesloten, zodat ik het wifi signaal naar ethernet kabel kan krijgen.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/TP-LINK-TL-WA801ND,10259,482734,279269.html?langId=-11

Nu wil ik de uitgaande ethernet kabel in een switch doen om er zodoende meer ethernet kabels uit te kunnen krijgen, deze switch:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/produc...rkswitch,10259,482735,1154489.html?langId=-11

Ik heb helaas maar op 1 ethernet kabel verbinding en de anderen niet, weet iemand of ik dit anders moet instellen op mijn acces point of kan dit gewoonweg niet?
 
Eigenlijk heb je een router nodig die je in bridge modus moet zetten, die 2 apparaten die je nu hebt zijn dan overbodig.

de aansluiting die op je accesspoint zit is volgens mij niet bestemd voor het doel waar jij hem voor gebruikt.
Die aansluiting is bestemd om te verbinden met je internet router/modem, vervolgens kun je draadloos verbinden met je access point.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Oke, maar ik heb daar geen ethernet aansluiting ik ontvang alleen een wifi signaal. Vandaar dat ik een ap op client mode heb ingesteld zodat er uitgaan nu een ethernet kabel is uit de accespoint. Ik heb nog wel een router liggen, kan ik die dan op switch modem zetten en dan de kabel vanuit de ap in mijn router doen=
 
Wanneer je nu je PC op je accesspoint aansluit met een kabel en je WIFI van je PC uitschakelt heb je dan internet?

Groeten Marcel
 
Mischien wordt je van onderstaand stuk nog wijzer.
Ik heb het idee dat je je accesspoint niet in clientmode moet zetten.
Access Point Mode
Access Point mode is used to connect to wireless clients(wireless adapter cards) such as laptops, desktops, and PDAs.Wireless clients can only communicate to AP's in Access Pointmode.

Access Point Client / Wireless Client Mode
AP Client or Wireless Client mode allows the Access Point tobecome a wireless client to another AP. In essence the AP has nowbecome a wireless adapter card. You would use this mode to allow anAP to communicate with another AP.

Note: Not all Access Points support AP Client mode. If the modeis supported it will operate only with devices of the same series.Wireless cards will not communicate with access points in AP Client/ Wireless Client mode.
 
Laatst bewerkt:
Ja dan heb ik internet, die is dus goed ingesteld maar ik hoopte vanuit die kabel meerdere ethernetkabels eruit te halen
 
Ja dan heb ik internet, die is dus goed ingesteld maar ik hoopte vanuit die kabel meerdere ethernetkabels eruit te halen
Dan zou je zo de switch erop aan moeten kunnen sluiten.
Je gebruikt toevallig toch niet een zgn cross-over cable?
Probeer voor de zekerheid een ander kabeltje.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Sommige apparaten zien zelf dat er een cross-over cable is aangesloten en wisselen die kruising dan zelf intern weer om.
Als je apparaat dat niet zelf ziet dan zal het niet werken.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan