Printer werkt niet goed op WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugo21

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
5
Wij hebben een Canon MG5500 en deze zit aangesloten via WiFi / airprint, maar deze ontvangt vaak geen opdrachten via WiFi.
Als ik de router uitschakel en daarna weer aanzet kan ik via WiFi printen totdat de printer in slaapstand/uit gaat. Als ik daarna de printer opnieuw opstart dan zal ik ook de router weer opnieuw moeten opstarten als ik wil printen.
Router: Sitecom Wi-Fi Router X4 N300

Ook via de PC printen werkt enkel op dezelfde manier.
De printer is een week geleden gekocht, heeft iemand een oplossing?
 
via de installatie CD kun je verbindingsmethode wijzigen.
 
Ik wil niet via een kabeltje maar wel degelijk via WiFi kunnen printen
 
volg de stappen, halverwege vraagt hij om de usb kabel te verwijderen
 
dit heeft helaas niet geholpen

ik heb het idee dat het iets met de router te maken heeft, hoor namelijk van anderen ook klachten hierover die via caiway deze router bij hun glasvezelpakket hebben besteld
 
Laatst bewerkt:
Wat mij heeft geholpen met mijn Canon-pinter (en ook met mijn eerdere Epson, trouwens) is om deze een vast IP-adres te geven. Dat kun je instellen via je router.
 
Dank voor de reactie, denk inderdaad dat dit wel is het probleem/de oplossing zou kunnen zijn.
Heb na je reactie al heel wat fora en filmpjes opgezocht over hoe ik dit moet doen. Kom er niet uit (mijn router en printer zijn blijkbaar niet zo veel gebruikt). Het gaat dus om de sitecom X4 N300 met de Canon MG5500, kun je me iets meer over deze oplossing vertellen?
 
Meestal kun je in je router instellen dat hij altijd hetzelfde ip-adres geeft aan een bepaalde machine. Waar dat precies is in jou sitecom zou ik niet weten.
 
Het heeft (in ieder geval tijdelijk) geholpen om ipv6 uit te schakelen op de router.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan