Alle velden uit outlook exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

carinevraagt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2014
Berichten
4
Ik werk met outlook 2010. Hierin houd ik bij de contactpersonen extra gegevens bij die ik registreer via de opties "alle velden" (waar je nieuwe, eigen gedefinieerde velden kunt aanmaken) en via het logboek.
Als ik de contactpersoongegevens wil exporteren, krijg ik alleen de standaardvelden geexporteerd, maar niet de velden die ik toegevoegd heb. Kan iemand me vertellen hoe ik dit wel geexporteerd krijg? Hetzelfde geldt voor de informatie uit het logboek.
Alvast bedankt!
 
Daar zul je een VBA procedure voor moeten hebben, die bijvoorbeeld alle velden gelijk in een Excel bestand weg zet. Via de Export functie kun je alleen de Outlook-eigen velden exporteren.
 
Wat is een VBA-procedure? En in hoeverre is het mogelijk dat zelf te maken?
 
Dat is een (zeg maar) macro die je dan kunt starten. Enige probleem bij Outlook is dat er geen macro-recorder in Outlook zit zoals in Word, en dat je dus niks kunt opnemen. Alle handelingen moet je van tevoren dus zelf definiëren. En juist in Outlook is dat behoorlijk lastig, omdat je zoveel verschillende objecten hebt. Ter vergelijking: Word kent er eigenlijk maar één: het document, en Excel ook maar een paar (Werkboek en Werkblad bijvoorbeeld). Om een voorbeeldje te laten zien:
Code:
Public Sub SendDrafts()
'Send all items in the "Drafts" folder that have a "To" address filled in.
Dim itm As Integer
Dim appOut As Outlook.Application
Dim myNameSpace As Outlook.NameSpace
Dim myFolders As Outlook.Folders
Dim myDraftsFolder As Outlook.MAPIFolder

    'Setup Outlook
    Set appOut = Outlook.Application
    Set myNameSpace = appOut.GetNamespace("MAPI")
    Set myFolders = myNameSpace.Folders
    
    'Set Draft Folder.
    Set myDraftsFolder = myFolders("Mailbox - jouw naam").Folders("Concepten")
    
    'Loop through all Draft Items
    For itm = myDraftsFolder.Items.Count To 1 Step -1
        'Check for "To" address and only send if "To" is filled in.
        If Len(Trim(myDraftsFolder.Items.Item(itm).To)) > 0 Then
        'Send Item
        myDraftsFolder.Items.Item(itm).Send
        End If
    Next itm
    
    'Clean-up
    Set myDraftsFolder = Nothing
    Set myNameSpace = Nothing
    Set appOut = Nothing

End Sub
Naast Mailfolders heb je Appointment folders, Calendar folders, Task folders etc. die je allemaal apart op de juiste manier moet benaderen. Ik zou hier dus iemand voor inhuren die het voor je kan programmeren. Of anderszins overhalen ;)
 
Je zou (want waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden) eens kunnen kijken naar dit gratis tooltje. Het ziet er redelijk netjes en makkelijk uit, dus wellicht kun je daar al mee doen wat je wilt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus wat dat betreft ben je een prima proefkonijn (en dat zo vlak voor de kerst ;) )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan