2 de router met beperkt internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander2304

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2014
Berichten
1
beste,

ik heb het volgende probleem.
mijn wifi router geeft beperkt internet
ze zijn bij ons een telenet modem komen installeren met daarop een switch DLINK dsg-1008d, hierop is een router Dlink dir-100 geïnstalleerd met een dynamic DNS voor onze camera's dus daaraan mag niets gewijzigd worden! daarbij staan deze in de kelder waarbij het onmogelijk ,is om draadloos te kunnen surfen in de woonkamer. dan dacht ik dat ik op deze dlink dir-100 een dlink dir-615 (wifi router) te installeren en heb het volgende gedaan.
ik heb eerst mijn dlink dir-615 geïnstalleerd via de bijgeleverde handleiding dan heb ik de dhcp functie uitgeschakeld zodat ie enkel als wifi accespoint dient en heb dan de internetaansluiting in de lan gedaan (ook in de eerste router).
dan heb ik 192.168.0.1/ ip van de 2 de router veranderd in 192.168.20.1/ zodat deze nooit conflicten zouden uitlokken (op raad van een lokale elektroshop). maar ik blijft steeds die beperkte verbinding krijgen ik kan dus wel verbinding maken maar dat is dan alles.

ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

alvast bedankt
sander
 
Als dhcp uitstaat moet staat je subnet wss op 255.255.255.0. Daarom moet je router in hetzelfde subnet staan. 2e router dus naar 192.168.0.* zetten. Kies een ongebruikt ip dat buiten de dhcp-lease van router 1 staat.
 
internetaansluiting in de lan gedaan (ook in de eerste router).

Oftewel: Je hebt van de dir-615 de WAN/Internet aansluiting verbonden met een LAN aansluiting van de dir-100

Dat is FOUT: Je moet namelijk een LAN aansluiting van de dir-615 verbinden met een LAN aansluiting van de dir-100.
Pas dan degradeer je een router tot accesspoint/switch (i.c.m. DHCP server functionaliteit uitgezet).

Tijs.
 
Oftewel: Je hebt van de dir-615 de WAN/Internet aansluiting verbonden met een LAN aansluiting van de dir-100

Ik vat zijn zin anders op. Hij zegt het in de LAN te hebben gedaan, en dit ook in de eerste router. Maar ik kan het mis hebben.
 
@ginojo: Nee hoor, de "internetaansluiting" van de dir-615 moet niet een van de 4 LAN aansluitingen maar de ene WAN/Internetaansluiting zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan