Wat denken jullie van deze camera? Alleen voor het fotograferen van huisdieren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste M Z omdat je een leek in fotografie ben is het een leuk apparaat om mee te beginnen.
ik ben zelf al zo een 10 jaar bezig met een spiegel reflex van (weet niet of ik dit mag zetten ivb reclame) canon.
dit zijn toch camera's waar je meer mee kan.
digitale zoom ben ik niet weg van.
dit is te vergelijken met het inzoomen van een foto op je computer.
als je een duurdere camera neemt je heb al spiegel reflex camera's van rond de 400 a 500 euro(bij die winkel waar ze niet gek zijn)
deze camera's hebben optische zoom, of te wel met je lens kun je het object dichter bij halen.
voordeel is dat als je wat spaart, kun je er een andere lens bij kopen (macro/ tele) waar je weer ander soort foto's mee kunt maken.

denk goed na voor je een camera koopt en wat je er precies mee doet.

is het alleen om dat de hond zo leuk in zijn mand ligt(dan is het een prima toestelletje of wil je echt de bossen in en konijnen herten of andere dieren fotograferen denk dan aan iets beters.

Succes met je keuze Perry
 
@perryvg: digitale zoom ben ik niet weg van.
Heeft toch ook optische zoom (35x optische zoom)?
Superzoom camera
Video-opname in HD 30fps. 35x optische zoom.
- 20.0 MP CCD sensor
- 25mm-objectief
- 8x digitale zoom
- incl. 2x Li-Ion accu
- 4 GB SDHC Micro-SD-kaart
Niet verkeerd toch voor die prijs?
De Medion camera heeft autofocus en intern 128MB geheugen en 4 GB SDHC Micro-SD-kaart . De maximale foto resolutie van de camera is 5152×3864 pixels en op video kwaliteit 1280×720 pixels op een FPS van 30. De Medion Superzoom camera is voorzien van een 25mm breedbeeld objectief waardoor je opnames kan maken met een brede kijkhoek, ook is het toestel voorzien van een mechanische beeldstabilisator. Bron: Technieuws
Zoals ik al aangaf, ga ik hem alleen gebruiken om betere foto's van mijn huisdieren te kunnen maken en verder niks. Deze lijkt mij dus niet verkeerd voor dat geld, ik heb verder geen aspiraties om amateurfotograaf te worden.
1 van de reviews:
Ik heb dit toestel nu ook en ben er heel erg tevreden over. Geinig voor weinig en schitterende foto’s!
Het toestelletje dat ik nu heb is 3x niks.
 
Laatst bewerkt:
De camera heeft inderdaad prachtige specs, en voor die prijs ben ik dan behoorlijk huiverig. Want het moet uit de lengte of uit de breedte komen :). Een 20 MP sensor heb je bijvoorbeeld helemaal niet nodig als je de foto's niet groter dan pak 'm beet A3 gaat afdrukken, dan kun je met minder volstaan. En een 35 x optische zoom? Dat betekent dat de lens van zichzelf al nooit echt goed kan zijn, laat staan voor die prijs inclusief camera. Bedenk wel dat je in deze camera het objectief niet kan vervangen als je achteraf de kwaliteit van de foto's toch ondermaats vindt. Iets wat niet denkbeeldig is.
Wat veul belangrijker is: hoe is de reactiesnelheid van die camera? Dieren zijn roemrucht lastig te fotograferen, want ze zitten zelden stil. Kan de camera dat wel bijhouden, omdat de reactiesnelheid lekker kort is? Ik betwijfel het ten zeerste.

Je zou dus beter naar een merk kunnen kijken dat wél goede objectieven maakt. Zelf ben ik ook een Canon freak, zoals Perry, en je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar de Powershot SX520. OK, hij is 2 keer zo duur, maar als je hem nu koopt krijg je € 50,- retour en dan is het verschil al een heel stuk kleiner. En de kwaliteit is echt wel meer dan 2 keer zo goed. Ik heb zelf (d.w.z. mijn vriendin) een voorloper hiervan gehad, met heel wat mindere specs, en dat was en is een fantastisch toestelletje.
 
@porrelaar
Bedankt voor de link en ja dat is die bewuste camera, had nog geen tijd gehad om grondig te zoeken en heb er vanmiddag voor gestaan maar nog niet gekocht omdat ik eerst een paar reviews wilde lezen.
Voor die prijs incl.2 accu's is dit voor mij goed, het gaat alleen om het fotograferen van onze katten en ik hoef er geen hoogdravende dingen mee te doen.
In ieder geval een hele verbetering t.o.v. het toestelletje (traveler DC X5) dat ik nu heb, ik heb mijn keuze gemaakt en ga hem morgen halen.
Foto's volgen. :p
 
Laatst bewerkt:
Voor zover nog relevant na 3 weken....

Als je de camera hoofdzakelijk voor huisdieren gebruikt lijkt me dit een beetje overkill, zo'n camera met 35x zoom. Dat gebruik je dus nooit, of je moet een heel groot huis hebben.
Ik zou eerder voor een goede compact met goede lens kiezen dan voor zo'n kanon met heel goede specs, maar een matige lens. Als je voor huisdieren wilt gaan zou ik eerder kijken naar een camera met een beetje lichtsterke lens. Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Leica lenzen in Panasonic camera's. En Megapixels, daar zou ik me ook zeker niet op blindstaren. Meer megapixels in een relatief goedkope camera betekent doorgaans meer ruis in je foto's zodra de lichtomstandigheden minder worden. Binnenshuis fotograferen is meestal toch wat donkerder, dus daar zul je dan snel last van krijgen. Waar je verder nog op moet letten is de focussnelheid, zeker bij katten kan die nogal bepalend zijn voor een goede foto of ééntje in de categorie "net te laat".
Zomaar wat tips. En ga anders gewoon naar een fotozaak en probeer e.e.a. uit. Een camera kopen "op papier" is eigenlijk niet te doen.
 
Ik heb hem inmiddels toch gekocht en ben het met je eens dat een goede lens heel erg belangrijk is.
De camera heeft 18 opties waaronder een sportstand voor hele snelle sluitertijden, ben bezig met experimenteren maar door tijdgebrek heb ik nog geen resultaten geplaatst.
Ik heb in de kamer zo'n staande halogeen lamp voor als er veel licht nodig is dus dat zit wel goed.
Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven en ben niet gegaan voor de 35x zoom, dat was toevallig aanwezig.
In ieder geval een betere camera die ik had en daar ging het om, fotograaf zal ik toch nooit worden. :p
Zal t.z.t. de resultaten in dit topic weergeven.
Bedankt voor je reactie.
 
Geen dank, graag gedaan.
Voor de specs is de prijs zeker goed, en als de resultaten bevallen dan is het natuurlijk ook gewoon goed. Ben er wel een beetje benieuw naar, dus als je ooit wat wilt laten zien....
En met die 35x kun je ook buiten aardig uit de voeten. Mijn ervaring is wel dat je boven de 20x een erg goede beeldstabilisatie nodig hebt om het uit de hand nog een beetje scherp te houden. Of een statief(je).
Maar veel plezier en succes met je camera!
 
Jaap: ik weet niet of je zelf katten hebt, maar die zijn van alle huisdieren veruit het makkelijkst te fotograferen :). Ik heb al jaren gemiddeld zo'n 4 katten in huis, en geloof me: die kan ik met mijn technische camera nog wel bijhouden. Dus reactiesnelheid is bij dit type huisdier niet echt belangrijk. Al winnen ze het qua snelheid nog wel van schildpadden :D. Bij honden is reactiesnelheid (van camera en focussen) veel belangrijker.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat plaatjes (al was het maar als dierenliefhebber)!
 
Ik zal er binnenkort wat tijd voor vrijmaken, de katten eisen een groot deel van mijn tijd op. :eek:
Moet nog even wat meer foto's maken voor het beste resultaat.
Bij deze een aantekening gemaakt op de plaknotitie die een prominent plaatsje inneemt op het buroblad. :p
 
Jaap: ik weet niet of je zelf katten hebt, maar die zijn van alle huisdieren veruit het makkelijkst te fotograferen :). Ik heb al jaren gemiddeld zo'n 4 katten in huis, en geloof me: die kan ik met mijn technische camera nog wel bijhouden. Dus reactiesnelheid is bij dit type huisdier niet echt belangrijk. Al winnen ze het qua snelheid nog wel van schildpadden :D. Bij honden is reactiesnelheid (van camera en focussen) veel belangrijker.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat plaatjes (al was het maar als dierenliefhebber)!

Ik heb er drie gehad, dus ja, ik ben bekend met katten. Als ze lekker liggen te luieren kun je inderdaad gemakkelijk foto's maken en heb je niet heel veel nodig, maar de leukste foto's vind ik toch actiefoto's, en dan heb je toch net wat meer nodig.
 
Medion is over het algemeen een merk die meer kwantiteit biedt. Vooral voor een beginnetje kan zo een camera wel handig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan