Exe bestanden gaan niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt dus de Hiren's Boot CD gebruikt? Dat is iets anders dan je standaard herstel CD.
 
Die kende ik ook niet. Ziet er wel goed uit en is van een vertrouwd adres.
 
Eigen herstel cd

Toen ik de laptop kocht , heb ikzelf een herstel cd gemaakt, en die heb ik nu gebruikt
 
Ik ga dit zeker vanmiddag eens bekijken en uitproberen, nu heb ik ook niets dus kan altijd beter
Voor zover bedankt voor het meedenken
Geertje
 
Toen ik de laptop kocht , heb ikzelf een herstel cd gemaakt, en die heb ik nu gebruikt

Zoals ik al zei, de Hiren's Boot CD is iets heel anders en dat was mijn voorstel om die register sleutels aan te passen.
 
Hallo Geertje,

De vraag is alvast naar deze sectie (Geïnfecteerd ?) geplaats, en het heeft inderdaad wat weg van een vorm van een infectie.

Kan geen enkele exe bestand meer openen.
De bestand extensie .exe (executable), en in dit geval staat dat dan voor een, uitvoerbaar windows bestand wat een programma/applicatie start in windows.
Maar windows lees geen bestand extensie maar koppel een bestand met een extensie ergens aan vast zoals b.v met een programma.
Valt zo'n koppeling of extensie weg dan veranderd b.v het uiterlijk van zo'n bestand in een blanco bladzij.

kan ook niet meer op internet ( zegt beperkt internet)
Een netwerk probleem wat eventueel ook meschien door een proxy server instelling van een programma kan komen.
Zoals een firewall b.v zone alarm had ooit een keer zoiets, (Zone Alarm restricts all access to the Internet and to the local network computers by enabling a proxy server setting in its software.)

Omdat je zus het zelfde heeft en ook panda antivirus is de vraag of het mogelijk is dat panda het beveiligings nivo in windows heeft veranderd ?
Meschien b.v zoiets als een parental control optie.

Een malware/virus soort zoals ransomware zou ook voor zoiets kunnen zorgen en eventueel de laptop vanuit een opstart cd/dvd te laten scannen kan geen kwaad.
 
Ragdol
Dus een virusscanner kan eigenlijk een virusplaatser worden.
Ik weet niet hoe ik dan vanuit de herstel cd de laptop kan laten scannen, want daar staat geen virusscanner op voor zover ik weet. Als ik nu de hele laptop opnieuw her installeer, en mijn d schijf laat behouden met mijn belangrijke mappen, gaat die virus der dan ook van af? Ik bedoel, is mijn d schijf dan veilig?
Geertje
 
Hoi Geertje,

Nou alles kan virusplaatser worden natuurlijk maar ik bedoel dat eigenlijk zo, dat door b.v een update of door wat voor rede dan ook het veiligheids nivo van windows is aangepast.
Kijk want dit is er ook, heb geen keus om als administrator uit te voeren.

Met de laptop laten scannen bedoel ik dat met zoiets Bootable AntiVirus Rescue CD.

Nou en voordat je pas overgaat voor een her-installatie van windows zou ik b.v eens proberen om een nieuw gebruikers acount aan te maken, met administrator rechten.
 
Ragdoll
Ik zal me daar eens in verdiepen, ik had al wat rondgeneusd op het net over die bootanle antivirus, moet ik hem dus eerst op een andere computer downloaden, en dan maar hopen dat hij het gaat lezen.
Laatste redmiddel misschien.
Geertje
 
Oke, ik dus die bootable op usb downloaden, in mijn laptop gedaan, zou ik hem dus direct via usb op moeten starten, ik op F8 klikken tijdens opstarten, het beeldscherm bleef zwart, ik dacht dat het vastliep, de batterij eruit en opnieuw er in, weer overnieuw aanzetten, komt op beeldscherm zomaar de mededeling dat er een storing was tijdens opstarten, en of ik een herstel wilde doen.....ongelofelijk....uit zichzelf wilde hij een herstel doen.....natuurlijk heb ik dat laten uitvoeren, het duurde ongeveer 3kwartier en hij startte keurig door. Na nog wat klikken hier en daar, en overnieuw opstarten is alles tiptop in orde!!! Alles doet het weer, eigenlijk nog geen idee hoe dat nu gekomen is , want hij heeft dat programma niet gebruikt wat ik op usb had
Allemaal bedankt voor het meedenken. Probleem opgelost
Geertje
 
Geertje dat is waar het om gaat, en wens je veel plezier er mee.:)

Groetjes :thumb:
 
heb je geen back up van je je windows gemaakt, indien ja je pc formatteren en terug de back up installeren
 
Heb helaas mijn laptop opnieuw moeten installeren, want hij begon weer dezelfde exefouten te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan