steekproef uitzetten via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jofred

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
172
Ik wil graag via een macro een steekproef uitzetten. Daarvoor heb ik met behulp van de invoegtoepassing Steekproef uit de Analysis ToolPak de volgende macro opgenomen
Het resultaat is een steekproef van 4 stuks uit een reeks van 10 cellen (cel A1 t/m A10), de 4 getallen worden geplaatst in de cellen F1 t/m F4

Code:
Application.Run "ATPVBAEN.XLAM!Sample", ActiveSheet.Range("$A$1:$A$10"), ActiveSheet.Range("$F$1"), "R", 4, False


Als ik de macro weer wil afspelen krijg ik de volgende melding

Fout 1004 tijdens de uitvoering

De macro kan niet worden uitgevoerd. De macro is wellicht niet beschikbaar in dit werkblad of alle macro's zijn mogelijk uitgeschakeld.

Ik heb al naar de instellingen van de macro's gekeken en daar staat alles open. Ook heb ik de macro opgenomen in een XLSM-bestand. Natuurlijk is ook de Invoegtoepassing Analysis ToolPak geactiveerd.
Ik werk in Excel 2010.

Heeft iemand enig idee om dit aan de praat te krijgen?
 
Jofred,

De Application.Run functie werkt alleen als het bestand (of Add-in) dat wordt aangeroepen geopend is.
Als deze niet open is ontstaat de fout 1004. Controleer in de VBA code van de add-in of deze niet wordt
gesloten nadat de macro is doorlopen.
Via onderstaande code kun je er zeker van zijn dat de het bestand of de add-in altijd geopend is.

Code:
Sub ErrorTest()
    Dim TestWkbk As Workbook
    Dim obj As Object

    Set TestWkbk = Nothing
    On Error Resume Next
    Set TestWkbk = Workbooks("RDBTestAdd-in.xlam")
    On Error GoTo 0

    If TestWkbk Is Nothing Then
        Set TestWkbk = Workbooks.Open("ATPVBAEN.XLAM")
        Application.Run "ATPVBAEN.XLAM!Sample", ActiveSheet.Range("$A$1:$A$10"), ActiveSheet.Range("$F$1"), "R", 4, False
    Else
        Application.Run "ATPVBAEN.XLAM!Sample", ActiveSheet.Range("$A$1:$A$10"), ActiveSheet.Range("$F$1"), "R", 4, False
    End If
End Sub

Veel Succes.
 
Laatst bewerkt:
Elsendoorn
Allereerst bedankt voor de reactie.

Ik heb de code geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat.

Nog steeds een Fout 1004, maar nu met de tekst
ATPVBAEN.XLAM kan niet worden gevonden. Controleer de spelling van de naam en de locatie van het bestand.

Als u het bestand opent via de lijst met laatst geopende bestanden, controleert u of de naam van het bestand is gewijzigd en of het bestand is verplaatst of verwijderd.
 
Jofred,

In mijn code wordt het bestand ATPVBAEN.XLAM geopend maar ik weet natuurlijk niet waar het programma
het bestand moet vinden, ik denk dus dat je het pad moet toevoegen waar ATPVBAEN.XLAM te vinden is.
bijvoorbeeld:
Code:
Set TestWkbk = Workbooks.Open("C:\Users\Jofred\Documents\ATPVBAEN.XLAM")

Verder heb ik een fout gemaakt in de code
Code:
Set TestWkbk = Workbooks("RDBTestAdd-in.xlam") moet zijn
Set TestWkbk = Workbooks("ATPVBAEN.XLAM")

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan